لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۵

بیست و سومین قهرمانی گرنداسلم برای سرینا ویلیامز


سرینا ویلیامز در فینال تنیس آزاد استرالیا که اولین گرنداسلم سال محسوب می‌شود، با پیروزی مقابل خواهرش ونوس به عنوان قهرمانی رسید.

سرینا توانست بیست و سومین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های انفرادی گرند اسلم را به دست بیاورد و با پشت سر گذاشتن آنگلیک کربر از آلمان، به صدر جدول رده‌بندی برگردد.

سرینا ویلیامز موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج مشابه ۴ بر ۶ مقابل خواهر بزرگترش پیروز شود.

ویلیامز حالا در رده بندی عناوین قهرمانی انفرادی گرنداسلم، اشتفی گراف آلمانی را پشت سر گذاشته است.

رکورد ۲۴ قهرمانی گرنداسلم در اختیار مارگارت کورت استرالیایی است و سرینا فقط یک عنوان دیگر تا رسیدن به او فاصله دارد.

ونوس با هفت عنوان انفرادی گرند اسلم، در این مسابقات نمایش درخشانی داشت و پس از ۱۴ سال توانست بار دیگر به فینال مسابقات آزاد استرالیا برسد.

سرینا غیر از عناوین انفرادی، چهارده بار با همراهی ونوس قهرمان مسابقات دو نفره شده. دو بار هم در هفده سالگی با اتفاق مکس میرنی از بلاروس در مسابقات مختلط به قهرمانی ویمبلدون و یواس اوپن دست یافت.

در مجموع مسابقات انفرادی، دوبل و میکس، مارگارت کورت از استرالیا با ۶۴ عنوان، صدرنشین زنان در تاریخ تنیس است. مارتینا ناوراتیلووا (چکسلواکی و آمریکا) ۵۹ بار به قهرمانی رسیده.

سرینا ویلیامز و هموطنش بیلی جین کینگ حالا با ۳۹ عنوان در رده سوم جدول هستند. با این تفاوت که سرینا همچنان می‌تواند رکورد خود را بهبود ببخشد.

ویلیامز برای احراز عنوان نخست، در اولین مسابقه مقابل بلیندا بنسیچ از سوئیس قرار گرفت و حریف نوزده ساله‌اش را دو بر صفر شکست داد. سپس با همین نتیجه لوسی شافارووا از جمهوری چک را مغلوب کرد.

ستاره 35 ساله آمریکایی در سومین بازی، هموطنش نیکول گیبس را در دو ست متوالی از پیش رو برداشت.

باربورا اشتریکووا از جمهوری چک نیز مانند رقبای پیشین سرینا، بدون اینکه یک ست از او بگیرد، نتیجه را واگذار کرد اما بیش از هر حریف دیگری در امتداد تورنمنت برایش دردسر ساخت.

یوهانا کونتا از انگلیس در یک چهارم نهایی و ماریانا لوچیچ بارونی از کرواسی در نیمه نهایی، رای به برتری دو بر صفر بانوی آمریکایی دادند. سرانجام نیز در فینال، ونوس ویلیامز مقابل خواهرش تسلیم شد.

به این ترتیب سرینا ویلیامز بدون واگذاری حتی یک ست، توانست تورنمنت را با اقتدار کامل به پایان برساند.

XS
SM
MD
LG