لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

واکنش اژه‌ای به سخنان هاشمی در مورد شورای نگهبان


در ادامه جدل‌ها و موضع‌گیری‌ها بر سر صلاحیت داوطلبان، معاون اول قوه قضاییه، بدون نام بردن از کسانی که به گفته او به شورای نگهبان توهین کرده‌اند، گفت پیگرد این افراد نیازی به شاکی خصوصی ندارد و این افراد قطعاً به موقع خود مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

معاون اول قوه قضاییه شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی از جمله گفت اگر کسانی به نهادهای رسمی و قانونی کشور توهین کند و آنها را زیر سؤال ببرند و مردم را بدبین کنند همه اینها جرم است.

آقای محسنی اژه ای بدون نام بردن از کس و یا کسانی گفت در هفته های اخیر برخی حرف‌ها از زبان برخی مسئولین زده شد که ادعایی هم در کشور دارند که می تواند هم مصداق توهین هم تشویش اذهان عمومی و هم تحریک افراد برای دست زدن به اعمال خلاف قانون باشد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه بسیاری از این توهین‌ها و یا به گفته آقای اژه‌ای این جرم‌ها نیازی به شاکی خصوصی ندارد بلکه خود دادستان وارد می‌شود و ستادی هم در قوه قضاییه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شده و مسائل را به طور مرتب رصد می‌کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به رد صلاحیت حسن خمینی نوه آیت‌الله خمینی از جمله گفته بود: «شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید.»

مهدی مهدوی‌آزاد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مقیم آلمان، به رادیو فردا می‌گوید قطعاً نظر آقای محسنی اژه‌ای کسی جز آقای رفسنجانی نیست. به باور آقای مهدوی آزاد پیگیری قضایی آقای هاشمی رفسنجانی با توجه به شرایط کنونی جامعه چندان قابل تصور نیست.

محسنی اژه ای در باره گفته های هاشمی رفسنجانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:58 0:00
لینک مستقیم

در این میان و آن چنان که سهام‌نیوز می‌نویسد در ادامه حملات روزهای گذشته به اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، با ابراز نگرانی درباره بیت امام از جمله گفته است «آقای هاشمی حرف‌های خیلی بدی زده است. به شورای نگهبان گفته که شما را چه کسی تأیید کرده که شما می‌خواهید دیگران را تأیید کنید. باید به ایشان گفت «تو» را کی تأیید کرده است؟»

XS
SM
MD
LG