لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۰

مدیر آموزش و پرورش خدابنده گزارش ضرب و شتم یک دانش‌آموز روستایی را رد کرد


برخی وب‌سایت‌های محلی از «ضرب و شتم» یک دانش‌آموز در روستای « توزلو» در شهرستان خدابنده در استان زنجان از سوی مدیر مدرسه و بستری شدن او در بیمارستان خبر داده‌اند، اما مدیر آموزش و پرورش خدابنده این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

وب‌سایت محلی «اشراق آنلاین»، روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر، خبر داده بود که آقای نصیحتگو، مدیر مدرسه روستای «توزلو» یکی از دانش‌آموزان این مدرسه به نام حسن سلیمانی را به دلیل صحبت کردن او با دوست خود در صف، با «شیلنگ» تنبیه کرده است.

بر اساس این گزارش، این دانش‌آموز پس از این تنبیه به مدت ۲۰ دقیقه بیهوش شده و پس از به هوش آمدن و رفتن به خانه این اتفاق را به خانواده خود اطلاع نداده است، اما شب آن روز دو بار حال او «وخیم» شده و به بیمارستان منتقل شده است.

به نوشته این وب‌سایت، با تأیید پزشک معالج مأمور پلیس برای بررسی موضوع و تهیه گزارش به بیمارستان آمده و پزشکی قانونی نیز از این حادثه مطلع شده است.

این وب‌سایت اعلام کرده که این دانش‌آموز که یتیم است، همچنان «حال مساعدی ندارد» و «اقدامات قضایی» درباره این پرونده انجام شده است.

اما اکنون مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده می‌گوید آن طور که «از منابع آگاه پرس و جو شده» این گزارش‌ها «شایعه‌ای بیش نبوده است».

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در عین حال اعلام کرده که «اگر هم ضرب و شتمی صورت گرفته باشد تا این حد و با این شدت نخواهد بود».

او اضافه کرده: «طبق گفته‌ها و شواهدی که وجود دارد، امکان این‌که این موضوع یک پاپوش برای مدیر مدرسه روستای توزلو باشد، بسیار قوی است».

در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در یکی از مدارس منطقه ۹ تهران، یک مدرسه در منطقه «بمپور» در استان سیستان بلوچستان، یک مدرسه در منطقه «کلاله» در استان گلستان و مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان منتشر شده بود.

در همین حال رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس، در دو سال گذشته هزار و ۹۲۴ شکایت ثبت شده که هزار و ۲۷۴ شکایت «به حق» بوده است.

در این زمینه محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز شنبه ۲۴ مهر، خبر داده بود که به زودی برای بررسی این گزارش‌ها نمایندگانی به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و گلستان اعزام می‌شوند و در صورت احزار تخلف، معلمان برای محاکمه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اظهار نظر درباره اتفاق رخ داده برای یک دختربچه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در سخنان خود همچنین گفت که «اتفاقی که چندی پیش برای دختربچه خدابنده‌ای از رسانه‌ها» نقل شده بود، «طبق حکم پزشکی‌قانونی، رخداد صورت گرفته تأیید نشد».

آقای اسدی به جزئیات این اتفاق اشاره‌ای نکرده، اما اشاره او می‌تواند به پرونده «آزار و اذیت جنسی» دختری به نام «ندا» از سوی «معلم مدرسه ۲۲ بهمن روستای قره‌محمد» باشد که برای نخستین‌‌بار روزنامه محلی مردم‌نو در زنجان در اردیبهشت ماه از آن پرده برداشته بود.

پس از انتشار این گزارش‌ها فرمانده انتظامی استان زنجان گفته بود که این پرونده با «شیب مناسب» در مراجع قضایی در حال بررسی است و «شیب» اطلاع‌رسانی هم باید به گونه‌ای باشد که موجب «تشویش اذهان عمومی» نشود.

با این حال مقام‌های قضایی درباره نتیجه رسیدگی به این پرونده گزارشی ارائه نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG