لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

تحکیم وحدت اتهام اعضای بازداشت شده خود را رد کرد


بهاره هدایت، یکی از اعضای بازداشت شده تحکیم وحدت.
بهاره هدایت، یکی از اعضای بازداشت شده تحکیم وحدت.

دفتر تحکيم وحدت، از مهمترین تشکل های دانشجویی ایران، با انتشار اطلاعيه ای اتهام «ارتباط با گروهک های ضدانقلاب خارج از کشور»، بهاره هدايت و محمد هاشمی، دو عضو بازداشت شده خود را، رد کرد.


در بيانيه اين دفتر با اشاره به اين که « رسانه های حامی دولت از قول شخصی مجهول الهويه» مدعی شدند که بازداشت اين افراد به خاطر ارتباط با گروهک های ضدانقلاب خارج از کشور بوده است، آمده است:« اين اتهام واهی بارها به منتقدان نسبت داده شده است و از ریيس جمهوری سابق، برخی از اعضا مجلس ششم تا تشکل ها و گروه های تحول خواه بارها با اين اتهام مواجه شده اند و گاه به اين اتهام واهی مدتها در زندان مانده اند.»


به گفته دوستان و خانواده بهاره هدايت و محمد هاشمی، نيروهای امنيتی در ساعت هفت صبح روز يکشنبه در اقدامی هماهنگ، به منزل پدری اين دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت رفتند و با تفتيش و ضبط وسايل شخصی، آنان را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل کردند.


بر اساس گزارش های منتشر شده، بازداشت اين دو نفر برای دومين بار طی يک سال اخير و به طور غير منتظره ای با حکم قاضی متين راسخ صورت گرفت.


بيانيه دفتر تحکيم وحدت، اتهام «ارتباط با خارج از کشور و ضدانقلاب بودن» را وسيله ای برای «سرپوش نهادن بر ضعف های مديران دولت نهم و همچنين حذف منتقدان» دانسته و آورده است:«اين مساله چنان فراگير شده است که ديگر اصولگرايان نيز جهت حذف رقبای همفکر خود همديگر را به ضدانقلاب بودن متهم می نمايند.»


در پايان دفتر تحکيم وحدت ضمن رد اتهامات وارده به اعضا اين اتحاديه، خواهان آزادی هرچه سريعتر دانشجويان دستگير شده روزهای اخير به ويژه اعضا شورای عمومی و شورای مرکزی اين اتحاديه، و همچنين پاسخگويی شفاف مسئولان قضايی و امنيتی در اين خصوص است.


تحکیم وحدت از مسئولان خواسته است «به جای اتهام زنی و تلاش برای حذف منتقدان در اهداف و روش های خود تجديد نظر نمايند.»


بازداشت اين دو فعال دانشجويی در شرايطی روی داده است که در هفته های گذشته، بيش از ده دانشجو در مشهد و سه دانشجو نيز در تهران بازداشت شدند. بر اساس گزارش ها، تعداد دانشجويان بازداشت شده به حدود ۲۰ نفر رسيده است.


XS
SM
MD
LG