لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

لیگ برتر فوتبال؛ توقف استقلال مقابل شهرداری تبریز


آخرین مسابقه هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس سرانجام پس از کش و قوس بسیار با یک روز تأخیر به انجام رسید و استقلال با تساوی بدون گل با شهرداری فرصت رسیدن به پیشتازان ذوب آهن را از دست داد.

مسابقه ای که یک نیمه بی‌تحرک و بی‌برنامه ولی با دو بازیکن اخراجی از هر تیم، و یک نیمه دوم پر تحرک تر داشت، سرانجام بدون گل به پایان رسید.

در دقیقه‌های پایانی نیمه نخست محمود رفیعی، داور بازی ایمان مبعلی از استقلال و سه دقیقه بعد رسول پیرزاده از شهرداری تبریز را دو اخطاره و از زمین اخراج کرد. به نظر آمد مبعلی پس از دریافت کارت زرد به دلیل توهین به داور کارت قرمز را دریافت کرد.

مسابقه‌ای که قرار بود یک روز قبل انجام شود در برابر سکوهای خالی ورزشگاه آزادی با دلخوری سرمربیان دو تیم به انجام رسید و استقلال کمبود بازیکنان مصدوم و محروم را به تمامی حس کرد. این به ویژه در خط حمله استقلال به چشم آمد که فرهاد مجیدی سه اخطاره و میلاد می‌داودی در آستانه عمل جراحی پا، تیم آبی را فاقد قدرت گلزنی نشان داد.

در واکنش‌های تیم شهرداری، به ویژه در نیمه دوم مقاومت طالب‌لو و کم‌دقتی مهاجمان سریع تیم تبریزی، غیبت محمد محمدی در دروازه و امیرحسین صادقی سنگین نشان نداد.

نیمه سرد نخست در حالی به پایان رسید که تنها لحظه قابل توجه آن ارسال خوب سعید دقیقی و شلیک سرضرب غفوری در خلاف جهت جریان بازی بود که توپ به بالای دیرک افقی دروازه استقلال خورد.

در نیمه دوم استقلال بازی روان‌تری نشان داد و شهرداری را به دفاع کامل کشید، اما کمی تعداد مدافعان استقلال هر واکنش شهرداری در ضد حمله را خطرناک نشان داد. با بازی‌سازی خوب کیانوش رحمتی و بازی‌سازی او، اسماعیل شریفات دو بار تا آستانه گلزنی پیش رفت که هر دو بار همامی در دروازه شهرداری واکنش‌های تحسین برانگیز داشت. دقیقه‌های پایانی بازی اما با هیجانی نسبی همراه بود.

از حوادث حاشیه‌ای این مسابقه از حال رفتن یکی از تماشاگران در همان لحظه‌های سرد نخست بازی بود که به گزارش رسانه‌های ایران در اثر آلودگی هوا بود. این تماشاگر پس از رسیدگی اولیه در روی سکو، به اورژانس انتقال یافت.

استقلال در این دیدار با این آرایش بازی کرد: وحید طالب‌لو (کاپیتان)، جواد شیرزاد (از دقیقه ۸۳ فیلیپه آلوز دسوزا)، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی (از نیمه دوم آندره لوییز)، امیدرضا روانخواه، ایمان مبعلی، کیانوش رحمتی، مجتبی جباری، آرش برهانی و اسماعیل شریفات. سرمربی: پرویز مظلومی.

شهرداری تبریز: مسعود همامی، مهدی محمدپور(از دقیقه ۶۰ میثم بائو)، علی انصاریان، ابراهیم ابرقویی، بهنام داداش‌فر (از دقیقه ۷۲ زینال خیری)، حبیب گردانی، رسول پیرزاده، شهرام گودرزی، وریا غفوری و سعید دقیقی (از دقیقه ۸۸ بابک حاتمی). سرمربی: حمید درخشان.

مسابقه استقلال با شهرداری تبریز در حالی به دلیل آلودگی شدید هوای تهران به دستور استانداری تهران در روز جمعه لغو شد که ۲۴ ساعت بعد و در روز نخست هفته انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اينكه تعطيلی احتمالی روز شنبه در پايتخت منتفی است، گفت: «با توجه به پيش‌بينی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناپايداری هوا در هفته جاری، انجام مسابقات ورزشی در محيط‌های روباز برعهده اداره کل تربيت بدنی استان خواهد بود.»

در نخستین روز نیم فصل دوم تساوی تیم‌های ذوب آهن (بدون گل با پیکان در قزوین)، استقلال و مس (بدون گل با پاس در کرمان) باعث شد تا ذوب آهن با ۳۶ امتیاز، استقلال با ۳۴ امتیاز و مس با ۳۱ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول تا سوم باقی بمانند.

صنعت نفت با پیروزی یک بر صفر بر شاهین بوشهر با ۳۱ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به مس، تا رده چهارم بالا آمد. شکست شاهین باعث اخراج حمید استیلی و کادر رهبری تیم شاهین از جمله حشمت مهاجرانی، برافتخارترین مربی تاریخ ایران شد.

پاس در حالی به دیدار مس رفت که هفته پیش با استعفای علی اصغر مدیرروستا از سرمربیگری تیم همدانی تیم به مربیگری محسن آشوری به کرمان رفت. نکته جالب این که پاس و شاهین هر دو محمود یاوری را به عنوان سرمربیان کنار رفته اعلام کرده بودند که به گفته یاوری کار قرارداد او با پاس به پایان رسید و شاهین باید در فاصله بازی بعدی به فکر سرمربی و کادر فنی دیگری باشد.

سپاهان با تساوی دو بر دو با راه آهن در اصفهان یک پله سقوط کرد و با ۳۰ امتیاز در رده پنجم ایستاد.

تراکتورسازی با پیروزی یک بر صفر بر پرسپولیس در تبریز، با ۲۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت و تیم پرهوادار تهرانی به سرمربیگری علی دایی را با همان ۲۷ امتیاز تا رده هفتم پایین کشید.

پرسپولیس علاوه بر این ضربه از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم ضربه‌ای دیگر خورد. روز شنبه اعلام شد که کمیته انضباطی در مورد پرونده مالیاتی دوران سرمربیگری افشین قطبی، باشگاه را به پرداخت ۲۴۰ ميليون تومان بابت كليه درآمدهای سرمربی پیشین به عنوان ماليات، ملزم کرد.
XS
SM
MD
LG