لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۷

تنیس اوپن آمریکا؛ تسلیم رضایی و شاراپووا در برابر بانوی ایتالیایی


ماریا شاراوپووا بانوی شماره چهار جهان، امید زیادی به فتح رقابت‌های اوپن آمریکا داشت.
ماریا شاراوپووا بانوی شماره چهار جهان، امید زیادی به فتح رقابت‌های اوپن آمریکا داشت.
رقابت‌های یو اس اوپن ۲۰۱۱ که آخرین گرنداسلم فصل محسوب می‌شود، با ریزش مدعیان و نام‌های بزرگ در هر دو رده زنان و مردان در حال پیگیری است.

در مسابقات زنان؛ کیم کلایسترز مدافع عنوان قهرمانی که در رقابت‌های راجرز کاپ با مصدومیت شدید از ناحیه شکم از دور مسابقات کنار کشید، فرصت دفاع از دو قهرمانی پیاپی‌اش در یو اس اوپن را هم از دست داد تا بزرگترین غایب جام لقب بگیرد.

او در ماه پایانی سال ۲۰۱۱ و از رقابت‌های داخل سالن آنتورپ بلژیک به صحنه رقابت‌ها باز خواهد گشت.

ونوس ویلیامز نیز در جریان رقابت‌های امسال به دلیل بیماری از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

کارولینه ووزنیاکی دختر شماره یک تنیس جهان اما بدون ست باخته پا به یک هشتم نهایی گذاشته تا با سوتلانا کوزنتسووا از روسیه روبه‌رو شود.

ووزنیاکی پس از ناکامی در ویمبلدون ۲۰۱۱ اعلام کرد که پدرش دیگر مربی او نخواهد بود. با این حال این موضوع، لطمه‌ای به روابط خانوادگی‌شان نزده و پیوتر ووزنیاکی مثل همیشه از جایگاه ویژه نظاره‌گر تلاش دختر ۲۱ ساله‌اش است.

سرینا ویلیامز فاتح سه دوره از این بازی‌ها با حذف ویکتوریا آزارنکا از بلاروس، گوش‌های تماشاگران را از قوی‌ترین جیغ‌ها در جمع تنیس‌بازهای حرفه‌ای جهان نجات داد!

ویلیامز حالا در یک بازی دیدنی باید به مصاف آنا ایووانوویچ از صربستان برود. مصاف خاطره‌انگیز دو نفری که قبلاً در صدر رنکینگ قرار داشتند.

ارغوان رضایی که با وایلد کارت در یو اس اوپن حاضر شده بود، او در گام اول به راحتی مغلوب فلاویا پنه‌تا از ایتالیا شد. گرچه در ست دوم نمایش بهتری ارائه کرد.

پنه‌تا سپس هموطنش رومینا اوپراندی را نیز به سهولت از پیش رو برداشت. اما شگفتی اصلی را در دور سوم به نمایش گذاشت.

ماریا شاراوپووا بانوی شماره چهار جهان، امید زیادی به فتح این رقابت‌ها داشت. اما مقابل پنه‌تا با نتیجه دو بر یک مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

این نتیجه هزاران نفر را در بازار شرط‌بندی‌های رسمی متضرر کرد. پنه‌تا در رقابت‌های دو نفره نیز همراه با زوج آرژانتینی‌اش بدون شکست پیش می‌تازد.

شاراپووا در این بازی برای گریز از شکست بارها به تمرکز مخصوص خودش روی آورد. یعنی قبل از نواخته شدن سرویس، پشتش را به زمین می‌کرد، چشم‌ها را می‌بست و چند ثانیه‌ای را بی‌حرکت می‌ماند.

اما حتی این حرکات یوگا نیز کمکی به ماریا شاراپووا نکرد و او هم در پی پترا کویتووا فاتح ویمبلدون ۲۰۱۱ از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رقابت‌های مردان

در رقابت‌های مردان راجر فدرر پس از پیروزی مقابل سانتیاگو خیرالدو از کلمبیا و برتری بی‌دردسر در برابر دودی سلا از اسرائیل، در دور سوم به مصاف مارین چیلیچ از کرواسی رفت و او را هم سه بر یک از پیش رو برداشت.

کناره‌گیری توماس بردیچ از دور مسابقات به دلیل مصدومیت کهنه از ناحیه کتف، از مهم‌ترین حوادث این رقابت‌ها بود. او که ماه قبل، فینال سین سیناتی را به همین دلیل با نوواک جوکوویچ نیمه تمام گذاشت، با کناره‌گیری‌اش از یو اس اوپن، بهترین کمک را به جوکوویچ کرد تا بی‌دردسر به نیمه نهایی و بازی احتمالی با برنده سونگا و فدرر فک کند.

برنامه بازی‌های دور چهارم رقابت‌های مردان به این شرح است.

نوواک جوکوویچ (صربستان) – الکساندر دولگوپولوف (اوکراین)
یانکو تیپسارویچ (کرواسی) – خوان کارلوس فررو (اسپانیا)

برندگان این دو بازی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

راجر فدرر (سوئیس) – خوان موناکو (آرژانتین)
جو ویلفرید سونگا (فرانسه) – مردی فیش (آمریکا)

برندگان این دو مسابقه نیز با هم رقابت خواهند کرد تا فرد برتر در مرحله نیمه نهایی به مصاف فرد برتر از بین جوکو، تیپسارویچ، فررو و دولگوپولوف برود.

به این ترتیب، برترین تنیس‌باز از نیمه بالای جدول راهی فینال خواهد شد.

در نیمه پایین جدول؛ دونالد یانگ چهره محبوب تماشاگران آمریکایی که شعار Go Donald, Go را در محل رقابت‌ها بر سر زبان‌ها انداخته است؛ با همین شعار که بی‌وقفه در جریان مسابقه سر داده می‌شد و داوران را نیز کلافه کرده بود، از سد استانیسلاو واورینکا از سوئیس گذشت.

او که نفر ۸۵ جهان است با وایلد کارت در این رقابت‌ها حاضر شده و حالا اگر خوان ایگناسیو چلا از آرژانتین را هم شکست دهد؛ راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.

اندی ماری بریتانیایی که مقابل رابین هاسه از هلند به شدت لغزید و دو به صفر عقب افتاد؛ حالا با فلیسیانو لوپز از اسپانیا رویارو خواهد شد.

ماری و لوپز قبلاً پنج بار بازی کرده‌اند و همیشه تنیس‌باز باهوش اسکاتلندی به برتری رسیده است.

اندی رادیک فاتح سال ۲۰۰۳ این رقابت‌ها پس از برتری بر دو هموطن، در دور سوم با ژولیان بنتو از فرانسه بازی می‌کند.

سرانجام در پایین‌ترین قسمت جدول، یک بازی کلاسیک به انجام خواهد رسید.

دیوید نلبندیان از آرژانتین و رافائل نادال از اسپانیا. این دو نیز پنج بار با هم بازی کرده‌اند که سهم نادال سه پیروزی بوده است. اما نکته اینجاست که آخرین برتری نلبندیان مقابل نادال، سال ۲۰۰۷ رقم خورد.
XS
SM
MD
LG