لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۱

بیش از ۴۰ کشته و دهها زخمی در حمله‌‌ انتحاری طالبان در افغانستان


ولایت فراه در مرز ایران
ولایت فراه در مرز ایران
در پی یورش ۹ فرد انتحاری به محل محاکمه چند عضو گروه طالبان در یک مرکز دولتی در غرب افغانستان، دست کم ۴۴ نفر کشته و ۹۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله که روز چهارشنبه، ۱۴ فروردین در ولایت فراه در مجاورت مرز ایران، به وقوع پیوست توسط ۹ نفر مهاجم انتحاری صورت گرفت که «مواد منفجره را به دور بدن خود بسته بودند.»

بر پایه این گزارش، به دنبال انفجارها در مرکز دولتی یاد شده، تیراندازی بین نیروهای امنیتی و تعدادی از ستیزه جویان طالبان در گرفت.

طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و قاری یوسف احمدی، سخنگوی این گروه ادعا کرده است که افراد تحت محاکمه در نتیجه این عملیات آزاد شده‌اند.

با این حال، دیگر خبرگزاری‌ها در گزارش‌های خود ادعای سخنگوی طالبان را رد کرده‌اند.

به گفته محمد اکرم خپلواک، والی فراه، در میان قربانیان حمله امروز ۳۵ غیرنظامی، ۱۰ عضو نیروهای امنیتی افغانستان و ۹ مهاجم انتحاری به چشم می‌خورند. در همین حال به تایید رئیس بیمارستان امداد دهنده به قربانیان این حادثه از حدود ۹۵ نفر مجروحان تهاجم فوق بیشترین آمار مربوط به شهروندان عادی افغان بوده است.

از سوی دیگر عبدالرحمن ژوندی، سخنگوی والی فراه به بخش افغان رادیو اروپای آزاد گفت پنج قاضی و سه دادستان در میان کشته‌شدگان هستند.

گزارش شده که درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد مهاجم تا ۱۰ ساعت ادامه داشته است.

عملیات انتحاری روز چهارشنبه مرگبارترین حمله در افغانستان از سال ۲۰۱۱ بوده است.
XS
SM
MD
LG