لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

تعطیلی ستاد جوانان اصلاح‌طلب حامی هاشمی درپی فشارهای امنیتی


 لوگوی ستاد جوانان اصلاح‌طلب؛ تصویر از صفحه فیس بوک این ستاد
لوگوی ستاد جوانان اصلاح‌طلب؛ تصویر از صفحه فیس بوک این ستاد
برپایه گزارش‌های رسیده‌ ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب حامی اکبر هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری، در پی فشار نیروهای امنیتی تعطیل شد.

همچنین بنا بر خبرهای رسیده، ستاد ملی جوانان اصلاح طلب حامی هاشمی رفسنجانی، در شماری دیگر از شهرستان‌ها از جمله مشهد نیز تعطیل شده است. بنا بر این گزارش‌ها، تشدید فضای امنیتی و احتمال دستگیری اعضای ستاد دلیل این اقدام بوده است.

این در حالی است که در دو روز گذشته، شایعه‌هایی درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان منتشر شده و گرو‌ه‌ها و شخصیت‌های اصولگرای مخالف هاشمی، بر این موضوع تمرکز کرده‌اند.

سایت آفتاب صبح امید وابسته به اصلاح‌طلبان در گزارشی نوشته است که تعطیلی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب با هماهنگی با ستاد مرکزی هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است.

یک منبع آگاه ضمن تایید این خبر به این وبسایت گفته است: «طی روزهای گذشته چندین نفر از فعالان ستادی به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند و با توجه به فضای امنیتی حاکم بر شهر بهتر است تا اعلام قطعی صلاحیت‌ها توسط وزارت کشور، فعالیت ستادی مشهود نداشته باشیم و انشالله با قطعی شدن حضور آقای هاشمی در انتخابات، فعالیت ستادها از سر گرفته خواهد شد.»

این منبع آگاه درباره شایعات حاکی ار رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی نیز گفته است: «این شایعه از روز گذشته توسط رسانه‌ها و افراد مشخصی دامن زده می‌شود که در این انتخابات منافع دیگری را به جز منافع ملی و مصلحت نظام و کشور دنبال می‌کنند، در حالیکه هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده و به خود آقای هاشمی نیز خبری مبنی بر رد صلاحیت داده نشده است.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00
لینک مستقیم

شایعه رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در محافل سیاسی ایران همزمان با سخنان عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مطرح شده که برای نخستین بار از «ناتوانی» و کهولت سن نامزدها سخن گفته است.

بسیاری از منتقدان هاشمی رفسنجانی خواستار رد صلاحیت او به دلیل «کهولت سن» شده‌اند. از جمله آنها می‌توان از جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهدی طائب، رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار نام برد.

کدخدایی در این باره گفته است: «اگر فردی که قصد به دست گرفتن یک پست کلان اداری را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی‌تواند تایید شود.»
XS
SM
MD
LG