لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

ياسمين طباطبايی، بهترين دوبلور سال در آلمان شناخته شد


ياسمين طباطبايی، بازيگر و خواننده معروف ايرانی به عنوان بهترين دوبلور زن در آلمان انتخاب شد.
ياسمين طباطبايی، بازيگر و خواننده معروف ايرانی به عنوان بهترين دوبلور زن در آلمان انتخاب شد.

هيئت داوران بهترين دوبلورهای سال در آلمان، ياسمين طباطبايی، بازيگر و خواننده معروف ايرانی در آلمان را به خاطر دوبله فيلم های زندگی به رنگ گل سرخ و پرسپوليس به عنوان بهترين دوبلور زن انتخاب کرد .


کلاوس زونن شاين (بازيگر و دوبلوری که تاکنون از جمله به جای شون کانری و جين هاکمن صحبت کرده) مارينه گروس (بازيگر و دوبلور مريل استريپ) اوليور فلد (بازيگر و دوبلور) راينه برانت (رئيس هيئت داوران - بازيگر و دوبلور الويس پريسلی، تونی کرتيس و ژان پل بلموندو)، استفان لودويگ (دوبلور و فيلمنامه نويس) و پتر کيرش برگر (دوبلور، بازيگر، خواننده و کارگردان تئاتر)؛ شش عضو هيئت داوران اين دوره را تشکيل می دادند.


اهدای جايزه «بهترين دوبلورها» که پنجشنبه سوم آوريل امسال برگزار شد؛ به منظور تقدير از دوبلورهای آلمان و شناساندن هر چه بيشتر اين عرصه از کار سينمايی و تلويزيونی به مردم آلمان صورت می گيرد.


«انجمن دوبلورها در آلمان» ترتيب دهنده جايزه «بهترين دوبلورها» قصد دارد فعاليت اين هنرمندان پشت پرده سينما را که معمولا از ديد تماشاگران پنهان است به معرض قضاوت مردم بگذارد.


اين جوايز در هشت رشته اهدا می شود که علاوه بر فيلم های سينمايی سال گذشته، سريال های تلويزيونی، انيميشن ها و کارگردانی دوبله را نيز شامل می شود.


اين جوايز در هشت رشته اهدا می شود که علاوه بر فيلم های سينمايی سال گذشته، سريال های تلويزيونی، انيميشن ها و کارگردانی دوبله را نيز شامل می شود.

مراسم اهدای جوايز «بهترين دوبلورها» در برلين و با حضور سيصد مهمان برگزار گرديد و علاوه بر ياسمين طباطبايی، توبياس مايستر، به خاطر دوبله فارست ويتاکر در فيلم آخرين پادشاه اسکاتلند و هاينس فرايتاگ، به خاطر بهترين کارگردانی دوبله، جوايزی دريافت کردند.


ياسمين طباطبايی در فيلم زندگی به رنگ گل سرخ، به جای ماريون کوتيار، برنده اسکار بهترين بازيگر زن برای این فیلم، صحبت کرده است. کوتيار در اين فيلم در نقش اديت پياف اسطوره موسيقی فرانسه ظاهر شده است.


همچنين طباطبايی در نسخه آلمانی فيلم پرسپوليس به جای نقش مرجان ساتراپی در اين انيميشن فرانسوی صحبت کرده است.


ياسمين طباطبايی، متولد تهران است. پدر او ايرانی و مادرش آلمانی اند. او در هنگامه انقلاب به همراه مادرش ايران را ترک گفت.


در سال ۱۹۸۶ تحصيلات دبيرستانی خود را به پايان رساند و سپس به مدرسه عالی موسيقی و هنر در اشتوتگارت وارد شد.


طباطبايی در سال ۱۹۹۲ با فيلم بچه های خيابان وارد سينمای آلمان شد و در سال ۱۹۹۵ با بازی در فيلم Die Mediocren مطرح گرديد.از آن زمان تاکنون وی در بيش از بيست فيلم ايفای نقش کرده است.


ياسمين طباطبايی همزمان با فعاليت بازيگری در عرصه موسيقی به عنوان آهنگساز و خواننده نيز فعال است.


در سال ۱۹۹۳ گروه موسيقی Even Cowgirls Get The Blues را بنياد گذاشت و سه آلبوم با اين گروه منتشر کرد اما در سال ۱۹۹۷ از اين گروه جدا شد.


در سال ۲۰۰۱ شرکت توليد سی دی و صفحه موسيقی به نام Polytrash را تاسيس و در بهار ۲۰۰۲ نخستين آلبوم يک نفره خود را به نام فقط عشق (Only Love) منتشر کرد. ياسمين طباطباطی برای فيلم نيز موسيقی ساخته است.


در سال ۱۹۹۷ به خاطر موسيقی فيلم دزدان (Bandits) که در آن بازی نيز داشت، جايزه صفحه طلايی را دريافت کرد. موسيقی اين فيلم با همکاری دو بازيگر ديگر آن، کاتيا ريمن و نيکولته کربيتز ساخته شد و بيش از هفت صد هزار نسخه از آن در آلمان فروش رفت.


آخرين کنسرت ياسمين طباطبايی و گروهش در جشنواره جاز دوسلدورف و در ۱۴ مارس ۲۰۰۸ برگزار شد.


ياسمين طباطبايی در زمينه دوبله نيز همواره فعاليت داشته است و در سال ۲۰۰۱ نيز به خاطر دوبله فيلم فرانسوی هشت زن، با بازی کاترين دونوو، به همراه گروه دوبله اين فيلم جايزه سال را دريافت کرد.


XS
SM
MD
LG