لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۳

اعلام حکومت نظامی در قاهره و شهرهای اصلی مصر


با ادامه تظاهرات ضدحکومتی در مصر به رغم هشدارهای وزارت کشور، بعد از ظهر جمعه ارتش اين کشور با خودروهای زرهی وارد خيابان‌ها شده است؛ در همين حال گزارش‌ها حاکی از حصر خانگی محمد البرادعی از چهره‌های مخالف حکومت مصر است.

در همين حال تلويزيون دولتی مصر اعلام کرد از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۷ بامداد در قاهره، سوئر و اسکندريه مقررات منع رفت‌‌وآمد برقرار است.

صدها هزار از مردم مصر با وجود هشدار شديد وزارت کشور اين کشور، روز جمعه برای چهارمين روز پياپی به خيابان‌ها ريختند و خواستار کناره‌گيری حکومت حسنی مبارک شدند که نزديک به ۳۰ سال است زمام اين کشور را دست دارد.

از سوی ديگر گزارش شده است که محمد البرادعی پس از شرکت در تظاهرات ضدحکومتی روز جمعه، در حصر خانگی قرار گرفته است.

محمد البرادعی پنجشنبه شب از وين به قاهره آمد و اعلام کرد زمان رفتن حسنی مبارک فرارسيده است.

تلويزيون مصر اعلام کرد حسنی مبارک از ارتش خواسته است برای برقراری امنيت به کمک پليس بيايد و اجرای مقررات منع آمدوشد را تضمين کند.

تلويزيون مصرگزارش داد، حسنی مبارک، رئيس کل نيروهای مسلح مصر «در قاهره بزرگ، اسکندريه و سوئز از ساعت ۶ بعدازظهر تا هفت صبح تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمدو شد اعلام کرد.»

با وجود اعلام حکومت نظامی از سوی حسنی مبارک، معترضان مصری همچنان در خيابان‌ها باقی مانده‌اند و در برخی نقاط درگيری‌ها شديدی ميان نيروهای حکومتی و معترضان در جريان است.


همچنین برپایه گزارش‌ها، شماری از نیروهای پلیس در قاهره، یونیفورم‌های خورد را درآورده و به مردم پیوسته‌اند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران تن از معترضان درمیدان آزادی قاهره حضور دارند.

XS
SM
MD
LG