لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۶

برگزیدگان شورای ملی بررسی فیلم معرفی شدند


تازه ترين فيلم برادران کوئن، به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۷ معرفی شد.
تازه ترين فيلم برادران کوئن، به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۷ معرفی شد.

سازمان غير انتفاعی شورای ملی بررسی فيلم های سينمايی، که هرسال در ماه دسامبر بهترين های سينمای جهان را با تاکيد بر آزادی بيان و حقيقت گويی از طريق زبان سينما انتخاب می کند،روز پنج شنبه برندگان جوايز امسال خود را اعلام کرد.


بيش از ۹۸ سال است که «نشنال بورد آو ريويوو» به بازبينی و بررسی فيلم های سينمايی در آمريکا می پردازد و از زمانی که ويليام رندولف هرست، غول مطبوعاتی دهه ۲۰ آمريکا کوشيد تا جلو اکران فيلم همشهری کين اقتباس آزادی از داستان زندگی او ساخته اورسن ولز را بگيرد، تا کنون اين سازمان غير انتفاعی به حمايت از صدای هنرمندان مستقل وسينمای پيشرو با به کار گرفتن آزادی بيان اشتغال داشته است.


جورج کلونی جایزه بهترين بازيگر نقش اول مرد سال را برای بازی در نقش مایکل کلایتون در فیلمی به همین نام از آن خود کرد.

«نشنال بورد آو ريويوو» علاوه بر شناسايی و ارج نهادن به سينمای آزاد در آمريکا و جهان، برنامه هايی برای پرداخت هزينه تحصيلی فيلمسازان جوان و مستعد دارد که هرسال طبق مراسمی به آنها اهدا می شود.


روز گذشته اعضای شورای ملی بررسی فيلم های سينمای آمريکا، فيلم تازه برادران کوئن به نام هيچ کشوری برای مردان سالخورده را به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۷ معرفی کردند.


برادران کوئن پيش از اين برای فيلم فارگو به دريافت جايزه اسکار نائل شده بودند.


فيلم جنايی و ترسناک هيچ کشوری برای مردان سالخورده از روی کتابی به همين نام نوشته کورمک مک کارتی ساخته شده و بازيگران اصلی آن خاوير باردم و تامی لی جونز هستند.


جورج کلونی جایزه بهترين بازيگر نقش اول مرد سال را برای بازی در نقش مایکل کلایتون در فیلمی به همین نام از آن خود کرد.


بازيگر قديمی سينما،جولی کريستی برای بازی در فيلم دور از او در نقش يک زن ميانسال مبتلا به مرض آلزايمر به عنوان بهترين بازيگر نقش اول زن سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.


جايزه بهترين کارگردانی سال «نشنال بورد آو ريويوو»، به تيم برتون تعلق گرفت؛ برای فیلم سویینی تاد که اقتباسی است ازيک نمايش با شرکت جانی دپ.


فيلم برگرفته از يک نمايش موزيکال برادوی به همين نام نوشته استفن ساندهايم درباره سلمانی اهريمنی خيابان فليت است که مشتريان خود را يک يک به قتل می رساند.


کيسی افلک، به عنوان بهترين بازيگر مرد نقش دوم برای شرکت در فيلم کشتن جسی جيمز و ايمی رايان به عنوان بهترين بازيگر نقش دوم زن برای بازی در فيلم گان بيبی گان انتخاب شدند.


فيلم فرانسوی زيبای سرگردان و پروانه ساخته جوليان اشنابل برنده بهترين فيلم خارجی سال شد و جايزه بهترين مستند سال نيز به فيلم حجم جنگ اهدا شد.


با اعلام جوايز «نشنال بورد آو ريويوو» مي توان گفت که فصل جوايز سينمايی آمريکا رسما آغاز شده است.


در هفته های آينده «انجمن منتقدان فيلم لس آنجلس» و «کانون منتقدان سينمايی نيويورک» اسامی برندگان جوايز خود را اعلام خواهند کرد و همچنين نام نامزدهای جوايز گلدن گلوب از سوی «هاليوود فارن پرس اسوسيشن»، سازمان برگزاری اين جايزه و جوايز اسکار اعلام خواهد شد.


جوایز«نشنال بورد آو ريويوو» به نوعی جنبه پيش بينی برندگان جوايز ديگر را دارد.


سال گذشته برندگانی چون فارست ويتاکر برای فيلم آخرين پادشاه اسکاتلند و هلن ميرن برای بازی در فيلم ملکه پس از دريافت اين جايزه موفق به دريافت جوايز اسکار نيز شدند.


XS
SM
MD
LG