لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۰

پلیس کانادا یک فرد مظنون به عملیات تروریستی را از پا درآورد


یورش نیروهای پلیس به محل اقامت آرون درایور، هوادار گروه موسوم به «حکومت اسلامی»
یورش نیروهای پلیس به محل اقامت آرون درایور، هوادار گروه موسوم به «حکومت اسلامی»

ماموران پلیس کانادا شامگاه چهارشنبه، ۲۰ مرداد، یکی از هواداران گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش را که قصد عملیات انتحاری داشت، با شلیک گلوله از پا درآوردند.

رسانه‌های کانادا از جمله سی‌بی‌سی نیوز، فرد مظنون به عملیات تروریستی را آرون درایور، ۲۴ ساله، معرفی کرده‌اند که در شهرک استراتروی از ایالت اونتاریو قصد انجام این عملیات را داشته است.

بر اساس این گزارش‌ها، آرون درایور ابتدا اقدام به انفجار یک بمب کرده که بر اثر این انفجار او و یک نفر دیگر زخمی شدند و در نهایت پلیس با شلیک گلوله وی را از پا درآورد.

هویت شخص دیگری که مجروح شده، هنوز اعلام نشده است.

پلیس تاکید کرد که مجبور بوده به آرون درایور شلیک کند، چرا که او یک بمب دیگر در اختیار داشته و می‌خواسته است آن را منفجر کند.

سی‌بی‌سی نیوز از آرون درایور به عنوان چهره‌ای شناخته شده برای پلیس کانادا نام می‌برد که تابستان سال گذشته به خاطر فعالیت‌هایش در حمایت از داعش بازداشت شده بود.

این گزارش می‌گوید که او خود در دادگاه اقرار کرده بود ممکن است در فعالیت گروه‌های تروریستی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شرکت داشته باشد و از این رو تنها به صورت مشروط آزاد شده بود و این مدت، اقداماتش زیر نظر نهادهای امنیتی بوده است.

وی قبل از آن نیز در پاییز سال ۱۳۹۳ به‌خاطر توییت‌هایی با اسم مستعار در حمایت از شبه‌نظامیان داعش بازداشت شده بود که همان زمان از حمله تروریستی به پارلمان کانادا که به تازگی رخ داده بود، دفاع می‌کرد.

یک مقام ارشد پلیس کانادا گفته که او قصد داشت در یک محیط عمومی دست به عملیات انتحاری بزند.

آرون داریور اهل شهر وینیپگ، مرکز استان منیتوبا در جنوب غربی کانادا است.

XS
SM
MD
LG