لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

هاشمی رفسنجانی: برخی به اسم انقلابی‌گری سفارتخانه‌ آتش می‌زنند


آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از حامیان اصلی دولت حسن روحانی محسوب می‌شود
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از حامیان اصلی دولت حسن روحانی محسوب می‌شود

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، با اشاره به برخی جریان‌های داخلی مخالف دولت حسن روحانی گفت که «متاسفانه برخی به اسم انقلابی‌گری سفارتخانه‌ای را آتش می‌زنند و بهانه دست دشمن می‌دهند و مردم را از حج محروم می‌کنند».

آقای هاشمی که از حامیان اصلی دولت کنونی محسوب می‌شود در اظهارات روز چهارشنبه، ۲۰ مردادماه، خود بار دیگر به دفاع از آقای روحانی پرداخت و سیاست‌های او را که منجر به توافق هسته‌ای میان ایران و غرب شد، ستود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وی «جلوگیری از گسترش تحریم را یکی از ارزنده‌ترین کارهای دولت روحانی دانست» و گفت: «متأسفانه عده‌ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیر سؤال می‌برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم.»

با دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافقی برای محدود ساختن برنامه اتمی تهران، بسیاری از تحریم‌های ایران لغو شد، از جمله محدودیت در نقل و انتقالات بانکی، بیمه نفتکش‌ها و واردات هواپیما و قطعات یدکی. ایران همچنین توانست به پول حاصل از فروش نفت خود که در کشورهای آسیایی بلوکه شده بود دست یابد.

با این حال برخی مقامات جمهوری اسلامی و چهره‌های محافظه‌کار در مخالفت با برجام می‌گویند که با توافق هسته‌ای چیز چندانی عاید ایران نشده و حتی برجام «سم مهلکی» برای کشور بوده.

اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از آنان عنوان می‌کند که «همین الان ۴۵۰ بانک سراسر دنیا با بانک‌های کشور کار می‌کنند».

به گفته وی، «در درون کشور دعواهایی راه انداخته شده است که سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران به تردید می‌اندازد» که در این شرایط «دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را بر اساس عقل و منطق بیشتری برای مردم بازگو کند».

دولت کنونی تنها یک سال دیگر فرصت دارد که برنامه‌های خود را عملی سازد تا دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در بهار سال ۱۳۹۶. در این حال که گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات آینده و بخت پیروزی حسن روحانی آغاز شده است، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اطمینان از دولت دوم آقای روحانی سخن می‌گوید: «باید کاری کنیم که کشور در دور دوم دولت دکتر روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد.»

وی سپس تاکید کرد: «نباید با حرف‌های نسنجیده و بی‌منطق به اسم انقلابی‌گری خود را محدود کنیم، اما متأسفانه برخی به اسم انقلابی‌گری سفارت‌خانه‌ای را آتش می‌زنند و بهانه دست دشمن می‌دهند و مردم را از حج محروم می‌کنند و به عربستان که می‌خواست جلوی حج ما را بگیرد، بهانه می‌دهند، درحالی‌ که رهبری انقلابی‌گری را برای ما تعریف کرده‌اند.»

دولت روحانی رخداد حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را که به قطع روابط دو کشور منجر شد، به شدت محکوم کرده و قول برخورد با عاملان آن را داده است.

XS
SM
MD
LG