لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۲

نایب رئیس مجلس ایران: ادامه حصر به صلاح کشور نیست


مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که دولت و مجلس پی‌گیر وضعیت مهدی کروبی هستند
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که دولت و مجلس پی‌گیر وضعیت مهدی کروبی هستند

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حصر خانگی رهبران جنبش سبز ایران، ادامه این شرایط را بر خلاف مصالح کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای پزشکیان روز جمعه ۲۷ مرداد اظهار داشت: «برای ایجاد وحدت و انسجام در کشور باید این گره را باز کنیم. گاهی برای منافع کشور باید با رحمت و رأفت، از برخی مسایل کوتاه بیاییم تا مشکلات حل شود.»

وی سپس عنوان کرد که «به‌طور حتم ادامه‌ این روند نمی‌تواند به صلاح کشور و وحدت بخش باشد... و در شرایط کنونی جهان، اگر تفرقه و اختلاف در جامعه بیشتر شود به خود ضرر می‌زنیم.»

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

مسئله حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی که شش سال و نیم از آن می‌گذرد با اعلام اعتصاب غذای آقای کروبی در چهارشنبه بار دیگر به کانون اخبار ایران تبدیل شده است. خواسته مهدی کروبی خروج نیروهای امنیتی از خانه وی و برگزاری یک دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهاماتی است که حکومت ایران به او وارد می‌کند.

یک روز پس از این رخداد مقام‌های دولت ایران گفتند که با خروج نیروهای امنیتی از خانه شخصی آقای کروبی موافقت شده و دولت تلاش می‌کند خواسته دوم او را نیز محقق کند که این امر باعث شد مهدی کروبی اعتصاب غذای خود را بشکند. آقای کروبی که ۸۰ سال دارد اکنون به خاطر مشکلات قلبی در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان بستری است.

در این حال نایب رئیس مجلس ایران می‌گوید که دولت و مجلس پی‌گیر وضعیت مهدی کروبی هستند. مسعود پزشکیان اظهار داشت: «گاهی مسائل را نمی‌توان رسانه‌ای کرد چرا که حل و فصل برخی موضوعات نیاز به آرامش و جلوگیری از فضای تنش‌زا دارد.»

روز پنج‌شنبه محمود صادقی عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نیز در توییتر نوشت که «نمایندگان [مجلس] بدون رسانه‌ای کردن موضوع درحال پیگیری درخواست آقای کروبی و فراهم ساختن زمینه رفع حصرند.»

مقام‌های ایران اذعان می‌کنند که حصر خانگی رهبران جنبش سبز ایران به دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بوده است.

XS
SM
MD
LG