لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۸

نخستین واکنش علی خامنه‌ای به حملات موشکی سپاه علیه داعش


آیت‌الله علی خامنه‌ای خواستار توسعه فعالیت‌های موشکی ایران شده است.
آیت‌الله علی خامنه‌ای خواستار توسعه فعالیت‌های موشکی ایران شده است.

در حالی که بیش از دو هفته از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش می‌گذارد، خبرگزاری‌های داخل ایران گزارشی از دیدار آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با فرماندهان این نیروی نظامی منتشر کرده‌اند که تنها ساعاتی پس از حمله انجام شده است.

این گزارش‌ها نخستین واکنش آقای خامنه‌ای به حملات موشکی سپاه را بازتاب می‌دهند که گویای «تجلیل» وی از این اقدام سپاه پاسداران است.

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به فرماندهان و طراحان این عملیات گفته است: «کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است».

حملات سپاه به روز ۲۸ خرداد باز می‌گردد که این نهاد اعلام کرد در پاسخ به حملات اخیر داعش به مرقد آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، و مجلس ایران، یکی از مراکز «فرماندهی و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری» در دیرالزور سوریه را هدف موشک‌های خود قرار داده است.

شمار موشک‌های شلیک‌شده شش فروند اعلام شد و سپاه پاسداران این عملیات را «موفقیت‌آمیز» دانست اگرچه روزنامه هاآرتص به نقل از مقام‌های نظامی اسرائیل نوشت که از مجموع موشک‌های شلیک شده تنها دو موشک به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.

در این حال آیت‌الله خامنه‌ای خواستار گسترش فعالیت موشکی سپاه شده و به فرماندهان آن گفته است: «هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است».

وی در ادامه تاکید کرده است: «همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید؛ دشمن باید سیلی بخورد».

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی حملات موشکی سپاه پاسداران را پیامی هشدارآمیز برای این کشور و نیز عربستان سعودی دانسته‌ بودند. در عین حال تلاش ایران برای توسعه برنامه موشکی خود همواره واکنش ایالات متحده را به دنبال داشته که ایران را به حمایت از تروریسم و گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه متهم می‌کند.

سنای آمریکا به تازگی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به خاطر توسعه موشک‌های بالستیک آن تصویب کرده است.

XS
SM
MD
LG