لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۹

رییس‌جمهوری آمریکا برای بررسی ویرانی‌های توفان هاروی به تگزاس رفت


کاخ سفید هدف از سفر آقای ترامپ به تگزاس را فراهم آوردن زمینه‌ای برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از طوفان عنوان کرده است.
کاخ سفید هدف از سفر آقای ترامپ به تگزاس را فراهم آوردن زمینه‌ای برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از طوفان عنوان کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هفتم شهریور وارد ایالت تگزاس شد تا از نزدیک شرایط این ایالت را که در پی توفان سهمگین هاروی به شدت آسیب دیده است ارزیابی کند.

توفان هاروی همچنان ادامه دارد و با طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل بی‌سابقه در ایالت تگزاس هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. شدت این توفان تا حدی است که فرماندار تگزاس آن را «یکی از عظیم‌ترین فجایعی» دانسته که ایالات متحده تاکنون با آن دست‌وپنجه نرم کرده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز از ورود آقای ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ به فرودگاه بین‌المللی کورپوس کریستی تگزاس خبر داده که مورد استقبال فرماندار این ایالت قرار گرفته است.

گرگ ابوت که در فرودگاه حاضر شده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ما می‌خواهیم که رئیس‌جمهوری ببیند و متوجه شود تگزاس با چه چالش‌هایی مواجه شده است و به چه کمک‌هایی نیاز دارد تا او آنها را فراهم کند».

کاخ سفید هدف از سفر آقای ترامپ به تگزاس را فراهم آوردن زمینه‌ای برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از طوفان در این ایالت عنوان کرده است. فرودگاه کورپوس کریستی حدود سه ساعت از شهر هوستون فاصله دارد که همچنان بخش‌هایی از آن زیر آب است، اما دبیر مطبوعاتی کاخ سفید می‌گوید که رئیس‌جمهوری فعلا به آن بخش‌ها نمی‌رود تا در کار امداد وقفه‌ای ایجاد نشود.

سارا سندرز اظهار داشت: «رئیس‌جمهوری بسیار مراقب است و می‌خواهد مطمئن شود که هیچ چیزی باعث نشود در فعالیت‌های امداد و نجات اختلالی به وجود بیاورد».

مطابق برنامه اعلام‌شده، آقای ترامپ ابتدا در ایستگاه آتش‌نشانی کورپوس کریستی به طور مختصر در جریان امور قرار خواهد گرفت و پس از آن راهی شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس می‌شود تا در آنجا با مقامات ایالتی گفت‌وگو کند و دیداری نیز از مرکز عملیات‌های امدادی داشته باشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب راهی واشینگتن می‌شود اما روز جمعه بار دیگر به تگزاس باز می‌گردد.

این گزارش عنوان می‌کند که شماری از اعضای کابینه در این سفر آقای ترامپ را همراهی می‌کنند از جمله تام پرایس وزیر بهداشت و خدمات انسانی، بن کارسون وزیر مسکن و شهرسازی، و لیندا مک‌من رئیس اداره مشاغل کوچک.

به گفته سارا سندرز، مقامات کابینه در این سفر با همتایان خود در دولت ایالتی تگزاس دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.

توفان استوایی هاروی که با عبور از هوستون، بیشتر مناطق ایالت تگزاس را غرق آب کرده و دسترسی به آن را ناممکن ساخته است.

خدمات آب و برق در این مناطق قطع شده و پیش‌بینی می‌شود ساکنان آنجا که از توفان گریخته‌اند نتوانند تا چند هفته آینده به خانه‌های خود بازگردند و پس از آن هم مشخص نیست که اساسا دیگر خانه‌ای برای آنها مانده باشد. برآورد می‌شود که تا حدود ۳۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شوند.

XS
SM
MD
LG