لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

اصابت دو موشک به سفارتخانه آمریکا در کابل، «بدون تلفات»


سفارت آمریکا در پایتخت افغانستان مورد اصابت دو فروند موشک متعلق به شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفت، اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این حملات به هیچ‌ گونه خسارت جانی منجر نشده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سفارت آمریکا در کابل، زمان این حادثه را حدود ساعت شش و ۴۰ دقیقه صبح چهارشنبه، ۴ دی، عنوان کرده که در جریان آن محوطه بیرونی سفارتخانه هدف «حملات غیرمستقیم» موشک‌های طالبان قرار گرفت.

سفارت آمریکا در کابل اما تاکید کرده است که از وضعیت تمام شهروندان آمریکایی حاضر در آنجا خبر گرفته و هیچ مورد خسارت جانی گزارش نشده است.

حملات موشکی به کابل در سال‌های گذشته شیوع چندانی نداشته است، اما چنان‌ چه خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، شبه‌نظامیان طالبان اعلام کرده‌اند که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال آینده و خروج نیروهای ناتو از این کشور، مقامات آمریکا و افغانستان را تحت فشار خواهند گذاشت.

در همین حال از کابل خبر می‌رسد یک فروند موشک هم در نزدیکی تپه‌ای که در آن آرامگاه پادشاهان سابق افغانستان و اعضای خانواده‌های آنان قرار دارد اصابت کرده است، اما این حمله نیز تلفاتی در پی نداشته است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که نیروهای طالبان در پیامی به این خبرگزاری ادعا کرده‌اند حملات موشکی صبح چهارشنبه آنها تلفات سنگینی داشته است، اما این خبرگزاری تاکید می‌کند که شورشیان طالبان به‌ طور معمول در این‌ باره «اغراق می‌کنند».

این پیام به امضای ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان، است که می‌گوید «حدود ساعت ۶ صبح امروز چهار فروند موشک به سفارت ایالات متحده در کابل شلیک شد که همه آنها به هدف خورد و تلفات سنگینی بر جای گذاشت».

با این حال اطلاعیه وزارت کشور افغانستان هم خلاف این ادعا را ثابت می‌کند و می‌گوید تنها در جریان حمله موشکی به تپه نزدیک گورستان، چهار نفر از نیروهای پلیس آسیبی بسیار سطحی دیده‌اند.
XS
SM
MD
LG