لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۳

درخواست از پوتین برای مداخله در پرونده مدیر بازداشتی آمریکایی


مایکل کَلوی، موسس و مدیر شرکت «بی‌وی‌سی‌پی»
مایکل کَلوی، موسس و مدیر شرکت «بی‌وی‌سی‌پی»

یک شرکت اوراق قرضه مستقر در روسیه از رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که شخصاً کنترل روند دادرسی بنیان‌گذار بازداشت‌شده آمریکایی این شرکت و ۵ کارمند دیگر آن را به دست بگیرد.

منتقدان کرملین می‌گویند که دادگاه‌های روسیه از استقلال برخوردار نیستند و اغلب اوقات توسط مقام‌ها و شرکت‌ها برای خنثی کردن تهدیدات احتمالی رقبای سیاسی یا غلبه بر رقبا در زمینه‌های مالی به کار گرفته می‌شوند.

مایکل کَلوی، مدیر شرکت «بی‌وی‌سی‌پی» که یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در روسیه است روز ۱۴ فوریه در مسکو بازداشت شده است.

شرکت «شرکای سرمایه بیرینگ وستوک (بی‌وی‌سی‌پی)» یک صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ توسط مایکل کلوی تاسیس شده است.

بازداشت آقای کلوی که در زمان تنش‌های ادامه‌دار بین مسکو و واشینگتن رخ داده است باعث ایجاد موجی از نگرانی برای محافل بازرگانی و کسب‌وکار غربی شده است.

دادستانان روسی هفته گذشته مایکل کلوی، سه کارمند و دو مدیر دیگر این شرکت را متهم به اختلاس در مقیاس وسیع کردند.

کلوی و پنج نفر یادشده که اکنون در حبس پیش از محاکمه به سر می‌برند هرگونه اختلاس و تخلف مالی را رد و تکذیب می‌کنند.

برای آقای کلوی در صورت محکوم شدن ممکن است تا ۱۰ سال زندان در نظر گرفته شود.

«بی‌وی‌سی‌پی» در نامه سرگشاده‌ای از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواسته‌است تا برای «انجام تحقیقات فراگیر، مستقل و بی‌طرفانه» اقدام کند.

این شرکت در نامه خود هم‌چنین می‌گوید که کلوی و دیگران تنها به عملکردهای مدیریتی معمولی خود مشغول بودند و پرونده‌ای که برای آنان تشکیل شده «با یک اختلاف مالی تجاری این شرکت با بانک مرتبط است.»

«بی‌وی‌سی‌پی» در نامه خود گوشزد کرده که کاهش دوره حبس پیش از محاکمه در سال‌های اخیر در روسیه، احتمال تحت فشار گذاشتن رقبای تجاری از طریق این‌گونه بازداشت‌ها را در روسیه کاهش داده‌است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که درخواست «بی‌وی‌سی‌پی» را به ولادیمیر پوتین می‌رساند.

با استفاده از رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ پ.پ / ج
XS
SM
MD
LG