لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۰

«من‌هم»؛ خبرسازتر از سینما و تلویزیون در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن‌گلوب


دست اندرکاران سریال «سرگذشت ندیمه» پس از دریافت جوایز گلدن گلوب
دست اندرکاران سریال «سرگذشت ندیمه» پس از دریافت جوایز گلدن گلوب

هفتادوپنجمین مراسم اهدای جوایز گلدن‌گلوب یکشنبه شب در آمریکا برگزار شد.

فیلم «سه بیلبورد» ( سه بیلبورد بیرون از اِبینگ، میزوری) بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد. این فیلم داستان مادری را روایت می‌کند که در پی قتل دخترش پلیس موفق به قاتل نمی شود و او سه بیلبورد می‌خرد تا توجه پلیس و جامعه را به این موضوع جلب کند.

این فیلم جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل و همچنین بهترین فیلمنامه را برد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد مراسم گلدن‌گلوب معمولا به عنوان یک مراسم جدی و رسمی شناخته نمی‌شود، اما مراسمی که روز یکشنبه در بورلی هیلز در غرب آمریکا برگزار شد، در تاریخ به عنوان مراسمی برای گرامیداشت زنان در صنعت سینما و تلویزیون ثبت خواهد شد.

هفتاد و پنجمین مراسم گلدن‌گلوب فرصتی برای پررنگ شدن دو موضوع تعرض جنسی و تقاضای دستمزد برابر برای زنان در صنعت سینما و تلویزیون بود.

اوپرا وینفری، مجری مشهور برنامه‌های تلویزیونی و بازیگر، که جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرد، در سخنرانی‌ای احساسی در این مراسم گفت «بیان حقیقت مهمترین ابزاریست که همه ما در اختیار داریم». او در این‌باره اضافه کرد «برای مدتی طولانی، به زنان گوش داده نشده و یا زنان جرات سخن گفتن در مقابل قدرت مردان را نداشتند، اما زمان آنها به پایان رسیده است». سخنرانی خانم وینفری که اولین زن سیاهپوستی است که این جایزه را در گلدن گلوب دریافت می کند، با تشویق ایستاده و مکرر حاضران روبرو شد.

در مراسم گلدن گلوب که یکشنبه شب برگزار شد، بیشتر حاضران در اعتراض به اتهامات جنسی علیه هاروی واینستین تهیه کننده مشهور هالیوود و بسیاری دیگر، لباس های سیاه به تن کرده بودند.

در مهرماه گذشته گروهی از بازیگران هالیوود درباره تعرض جنسی از سوی هاروی واینستین،‌ تهیه کننده مشهور هالیوود و بنیانگذار کمپانی میراماکس، به صورت علنی سخن گفتند.

افشای این موضوع از سوی بازیگران زن،‌ موجب شد موجی از افشاگری در صنعت سینما و همچنین حوزه های دیگر به راه بیافتد تا جایی که هشتگ «من‌هم» که زنان و مردان با استفاده از آن درباره سواستفاده جنسی می‌نوشتند، در کشورهای متعددی موجب افشاگری شد. این «شکنندگان سکوت»، به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شدند.

در هفتادوپنجمین مراسم گلدن گلوب، گری اولدمن برای ایفای نقش در فیلم «تاریک ترین ساعت» جایزه بهترین بازیگر مرد در درام سینمایی را دریافت کرد. همچنین سریال «سرگذشت ندیمه» جایزه بهترین درامای تلویزیونی را گرفت.

خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و آسوشیتدپرس/ه.ک/ب.ک
XS
SM
MD
LG