لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

مایک پنس: ۲۱ مسافر کشتی تفریحی در سواحل سانفرانسیسکو  مبتلا به ویروس کرونا شدند 


کشتی تفریحی کروز گرند پرنسس با سه هزار و پانصد مسافر.
کشتی تفریحی کروز گرند پرنسس با سه هزار و پانصد مسافر.

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۱۶ اسفند گفت، تست کرونای ۲۱ تن از مسافران یک کشتی کروز تفریحی در نزدیکی سواحل سانفرانسیسکو مثبت بوده است. این کشتی کروز تفریحی سه هزار و پانصد مسافر دارد.

مایک پنس که مدیریت و هدایت اقدامات برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را به عهده دارد گفته است، از مجموع ۴۶ نفری که در کشتی کروز تفریحی «گرند پرنسس» از آنها تست کرونا گرفته شده، نتیجه آزمایش دو مسافر و ۱۹ نفر از کارکنان کشتی مثبت بوده است.

به این کشتی کروز اجازه داده نشده است تا در سانفرانسیسکو پهلو بگیرد.

مایک پنس همچنین گفته است، این کشتی کروز به یک بندر غیر تجاری منتقل شده و از همه سرنشینان آنها تست گرفته می‌شود.

برخی از رسانه‌های آمریکایی گمانه زنی کرده‌اند که این کشتی به یک بندر نظامی منتقل می‌شود.

همزمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم روز جمعه گفته است که به نظر او می‌بایست این کشتی کروز را در دریا نگهداشت و قرنطینه کرد، ولی او به تصمیم مسئولان مربوطه در این زمینه احترام می گذارد.

به گفته دونالد ترامپ با ورود سرنشینان بیمار این کشتی به خاک آمریکا٬ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: من خواهان آن نیستم که به خاطر یک کشتی کروز که مقصر آن نبوده‌ایم، شمار مبتلایان (در آمریکا) دو برابر شود.

شمار قربانیان ویروس کرونا، یا کووید ۱۹، تا اواخر روز جمعه در آمریکا ۱۷ نفر اعلام شد. شمار مبتلایان در این کشور هم به ۳۳۳ نفر رسیده است.

شامگاه جمعه اعلام شد که دو نفر در ایالت فلوریدا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. ۱۴ نفر در ایالت واشینگتن و یک نفر هم در ایالت کالیفرنیا به دلیل این بیماری فوت کردند.

ایالت‌های پنسیلوانیا ، ایندیانا ، مینه سوتا ، کنتاکی ، اوکلاهما ، نبراسکا و کارولینای جنوبی روز جمعه از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. به این ترتیب تا کنون در ۲۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا افراد مبتلا به این ویروس وجود دارند.

در همین حال گفته می شود در دو مرکز دیگر نگهداری از سالمندان در شهر سیاتل مواردی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده است، دو مامور معاینه مسافران در فرودگاه لس آنجلس نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این دو نفر از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا بودند که در این فرودگاه وظیفه معاینه مسافران خارجی به ویژه از چین را به عهده داشتند.

XS
SM
MD
LG