لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

سیل تگزاس؛ پرجمعیت‌ترین شهر ایالت مقررات منع رفت‌وآمد اعلام کرد


طوفان سهمگین هاروی جمعه گذشته به ایالات تگزاس رسید
طوفان سهمگین هاروی جمعه گذشته به ایالات تگزاس رسید

در پی وقوع طوفان «هاروی» و سیل ناشی از آن که با سرقت‌های مسلحانه و مواردی از غارت و جعل هویت نیروهای پلیس همراه شده، شهر هیوستون مقررات منع رفت‌وآمد اعلام کرده‌است.

شهردار هیوستون، سیلوستر ترنر، اعلام کرده‌است منع رفت‌وآمد از نیمه‌شب سه‌شنبه به وقت محلی آغاز شده و تا پنج صبح روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

قرار بود این مقررات دو ساعت زودتر و از ساعت ۱۰ شب اجرایی شود، اما برای آن‌که زودهنگام جلوی فعالیت امدادگران و داوطلبان گرفته نشود، زمان اولیه تغییر کرد.

آقای ترنر در توئیتر خود گفته مقرران منع رفت‌وآمد «تنها برای جلوگیری از حوادث جنایی احتمالی» است و مانع فعالیت داوطلبان و امدادگران، اسکان کسانی که از سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که باید عازم محل کار خود شده یا از آن برگردند، نخواهد شد.

رئیس‌پلیس هیوستون از مردم خواسته رانندگی نکنند و به اماکن و مناطق عمومی نیز نروند: «مشکلاتی در ارتباط با سرقت‌های مسلحانه و نیز افراد مسلح وجود دارد».

پیش و پس از سیل؛ هیوستون
پیش و پس از سیل؛ هیوستون

شهرداری هیوستون اعلام کرده اقامت‌گاه‌های موقتی تازه‌ای برای سیل‌زدگان و جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز خرید، برپا کرده‌است.

این شهر با سیل شدید ناشی از طوفان هاروی روبه‌رو شده‌است. آمار قربانیان در ساعت‌های گذشته رو به افزایش بوده؛ از جمله مرگ شش تن از اعضای یک خانواده در همین شهر. پزشک قانونی تگزاس مرگ ۱۸ نفر را تا کنون تائید کرده‌است.

هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس، چهارمین شهر پرجمعیت ایالات متحده، و بزرگترین شهر در جنوب آمریکا است.

طوفان سهمگین هاروی جمعه گذشته به ایالات تگزاس رسید. هاروی قوی‌ترین طوفانی‌‌ست، که مناطق ساحلی جنوب ایالات متحده، از سال ۱۹۶۱ به‌این‌سو، شاهد آن بوده‌است.

اما جدا از خود طوفان آن‌چه نگرانی‌های زیادی را سبب شده بود، سیل و طغیان رودخانه‌ها، افزایش سطح آب سدها و وضعیت شهروندان در این ایالت بود. سیل سبب شده تا هزاران نفر خانه‌ها و محل سکونت خود را به‌اجبار ترک کنند.

نیروهای گارد ملی، پلیس و داوطلبان، صدها نفر از شهروندان گیرافتاده در سیل را با هلیکوپتر، قایق و کامیون‌های شاسی بلند نجات داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، هفتم شهریور به ایالت تگزاس رفت تا از نزدیک شرایط را ارزیابی کند. کاخ سفید هدف از این سفر را فراهم آوردن زمینه‌ای برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از سیل و طوفان عنوان کرده است.

سیل در هیوستون
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:07 0:00

XS
SM
MD
LG