لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۵

روحانی چهار وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز یکشنبه، ۲۹ مهر، چهار وزیر پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، راه، و کار را به مجلس معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در نامه‌ای که در صحن علنی مجلس قرائت شد، فرهاد دژپسند، معاون سابق سازمان برنامه و بودجه، برای تصدی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند.

محمد اسلامی و رضا رحمانی سرپرستان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان وزیران پیشنهادی برای این وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی شده اند.

حسن روحانی شامگاه روز گذشته ضمن پذیرش استعفای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد اسلامی و رضا رحمانی را به عنوان سرپرستان این وزارتخانه‌ها منصوب کرده بود.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد نیز روز چهارم شهریور توسط نمایندگان مجلس استیضاح و برکنار شده بود.

مجلس پیش از آن نیز در جلسه روز ۱۷ مرداد علی ربیعی، وزیر کار، را استیضاح و برکنار کرده بود.

محمد اسلامی، فرد پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی، پیش از این سمت‌هایی چون معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و ‌ریاست هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان را داشته است. وی همچنین ‌رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران بوده است.

رضا رحمانی، نامزد دولت برای وزارت صنعت نیز معاون طرح و برنامه این وزارتخانه است و پیش از آن هم چند دوره نماینده تبریز در مجلس بوده است.

محمد شریعتمداری در حالی برای تصدی سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده که بیش از ۸۰ نماینده مجلس طرح استیضاح او را ارائه کرده بودند.

با استفاده از خبرگزاری های ایرنا،ایسنا و رادیو فردا / ا.م / پ.پ
XS
SM
MD
LG