لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

ایران مسدود کردن مرز زمینی خود با اقلیم کردستان را تکذیب کرد


بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که این کش کشور تنها مرز هوایی خود را با اقلیم کردستان بسته است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که این کش کشور تنها مرز هوایی خود را با اقلیم کردستان بسته است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش‌ها درباره بسته شدن مرزهای زمینی این کشور با منطقه اقلیم کردستان را تکذیب کرد.

بهرام قاسمی روز یکشنبه ۲۳ مهر در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، تأکید کرد که تحول جدیدی در رابطه با شرایط مرزی ایران و اقلیم کردستان رخ نداده است.

ساعاتی پیش از این شبکه خبری المیادین لبنان گزارش داده بود که ایران مرزهای زمینی خود را به روی منطقه اقلیم کردستان عراق بسته است تا محاصره این منطقه را کامل‌تر کرده باشد. ایران روز دوم مهر به‌طور رسمی اعلام کرده بود که به درخواست دولت مرکزی عراق مرز هوایی خود را با این منطقه بسته است.

اما سخنگوی وزارت خارجه ایران با تکذیب گزارش المیادین گفت: «همان طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم ما مرز هوایی خود را بر منطقه اقلیم کردستان به درخواست دولت مرکزی عراق مسدود کرده‌ایم و تا آنجا که اطلاع دارم هیچ‌گونه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.»

ایران همسو با عراق و ترکیه به شدت با جدایی احتمالی اقلیم کردستان از کشور عراق مخالفت می‌کند. در تازه‌ترین تحولات مربوط به این ناحیه، مقامات اقلیم کردستان گفته‌اند که سپاه پاسداران نیروهای خود را برای مقابله احتمالی با پیشمرگه‌های کرد در نزدیکی شهر کرکوک مستقر کرده است.

دولت مرکزی عراق تا صبح یکشنبه به پیشمرگه‌ها مهلت داده بود محل را ترک کنند، اما فرماندهان کرد ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی دولت مرکزی را رد کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG