لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۳

سپاه پاسداران از «انهدام یک تیم تروریستی» در آذربایجان غربی خبر داد


روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران روز پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه، در اطلاعیه‌ای رسمی از «انهدام یک تیم تروریستی» در منطقه چالدران در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از این اطلاعیه، در درگیری بین نیروهای سپاه و این تیم که «تروریستی» خوانده شده است «چهار تروریست» جان خود را از دست داده‌اند.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران، در اطلاعیه خود هیچ توضیحی درباره این «تیم» و وابستگی آنها به گروهی خاص نداده است.

در این اطلاعیه تیم مذکور تنها «وابسته به استکبار جهانی» معرفی شده است.

منطقه چالدران که در این اطلاعیه مورد اشاره قرار گرفته در شمال غربی استان آذربایجان غربی قرار دارد و پیشتر هم از انهدام گروه‌های مسلح در حوالی این منطقه گزارش‌هایی منتشر شده است.

در مردادماه گذشته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از انهدام یک گروه مسلح در «منطقه مرزی آذربایجان غربی» در جریان درگیری با نیروهای سپاه خبر داد، اما حزب دموکرات کردستان ایران در همان زمان گفت که پیش‌مرگ‌هایش «ضربه‌ای مهلک» به نیروهای سپاه زده‌اند.

رسانه‌های رسمی در ایران هر از گاهی از «انهدام» یا نابودی گروهی تروریستی در نقطه‌ای از کشور خبر می‌دهند، اما این اخبار معمولا تکمیل نشده و از وضعیت این گروه‌ها و وابستگی‌شان گزارش دقیقی مخابره نمی‌شود.

در همین حال از زمان حمله گروه حکومت اسلامی، داعش، به دو نقطه در تهران که چند کشته بر جای گذاشت بر میزان گزارش‌ها از درگیری با این گروه‌ها یا نابودی آنها به شکلی قابل توجه افزوده شده است.

از جمله وزیر اطلاعات در دولت حسن روحانی از انهدام «یک تیم تروریستی» در روز چهارم تیرماه گذشته خبر داد. به گفته محمود علوی، این گروه «قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت».

مقام های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی پس از حملات روز ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران از دستگیری ده‌ها تن در چندین منطقه ایران خبر داده‌اند.

اواخر خردادماه فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از «زمین‌گیر» شدن یک «تیم تروریستی» در قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داد که به گفته او «تحت حمایت سازمان‌های جاسوسی» عربستان سعودی قرار داشته و قصد داشت «به عمق جغرافیایی» ایران رخنه کند.

در مردادماه سال جاری نیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که «۲۷ عضو» گروه حکومت اسلامی را دستگیر کرده است که قصد داشتند در شهرهای مذهبی و «استان‌های عمقی» ایران «عملیات تروریستی» انجام دهند.

XS
SM
MD
LG