لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۹

وزیر اطلاعات: به یک تیم تروریستی ضربه زدیم


محمود علوی، وزیر اطلاعات، روز دوشنبه پنجم تیر از انهدام «یک تیم تروریستی» در روز یکشنبه چهارم تیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران،‌ وی که در حاشیه مراسم نماز عید فطر در مصلی تهران سخن می گفت، افزود:«با اقدامی به موقع، به یک تیم تروریستی ضربه زدیم که آنها دارای یک انبار اسلحه و مهمات بسیار بزرگ بودند».

وزیر اطلاعات به تعداد این تیم و نیز محل استقرار آنها اشاره نکرد و تنها گفت که به موقع اطلاعات آن اعلام خواهد شد.

محمود علوی همچنین با اعلام اینکه «امکان اقدامات تروریستی برای سازمان‌ها و گروهک‌های تروریستی در حد بسیار بالایی به حداقل رسیده است» افزود: «عمده گروهک‌های تروریستی و تیم‌های تروریستی ضربه خورده اند».

پیش از این، وزارت اطلاعات روز شنبه سوم تیر در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک «گروه تروریستی» خبر داد که به شبه‌نظامیان گروه حکومت اسلامی (داعش) وابسته است.

در این اطلاعیه گفته شد که این گروه «قصد انجام اقدامات تروریستی در استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت»، اما وزارت اطلاعات آن را شناسایی و روز جمعه اعضایش را بازداشت کرد.

مقام های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران پس از حملات روز ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله خمینی در تهران از دستگیری ده‌ها تن در مناطق مختلف ایران خبر داده اند.

در این ارتباط، به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا،‌ دادستان کرمانشاه روز یکشنبه چهارم تیر از دستگیری بیش از ۵۰ تن از «عناصر مرتبط و پشتیبان گروه‌های تروریستی» در این استان پس از حملات روز ۱۷ خرداد در تهران خبر داد.

نعمت صادقی گفت که مقادیر قابل توجهی از کمربندهای انفجاری، چاشنی‌های الکترونیکی و تسلیحات از دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

این مقام قضایی با اعلام اینکه با «عقبه، عناصر، تیم ها و پشتیبانان گروه‌های تروریستی برخورد جدی شده است» افزود: «اشراف و احاطه کامل اطلاعاتی در استان و مرزهای آن برقرار است و ادعای تیراندازی و درگیری در مرزها کذب است».

پیشتر نیز وزارت اطلاعات روز ۱۹ خرداد در بیانیه ای خبر داد که ۴۱ نفر از اعضای داعش در استان‌های مختلف دستگیر شدند. این بازداشت ها به گفته وزارت اطلاعات، در تهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی صورت گرفتند.

سپاه پاسداران نیز از انهدام گروه‌های تروریستی در استان‌های سیستان و بلوچستان وکردستان خبر داد و عنوان کرد گروهی که در سیستان و بلوچستان بوده از حمایت‌های سازمان جاسوسی عربستان سعودی بهره می‌برده است.

‌ در کنار این دستگیری‌ها، سپاه پاسداران روز ۲۸ خرداد اقدام به حملات موشکی به استان دیرالزور در سوریه کرد. این نیروی نظامی اعلام کرد که مواضع گروه حکومت اسلامی را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG