لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

وزارت اطلاعات ایران از بازداشت «۲۷ عضو» گروه داعش خبر داد


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید که «۲۷ عضو» گروه حکومت اسلامی یا داعش را دستگیر کرده است که قصد داشتند در شهرهای مذهبی و «استان‌های عمقی» ایران «عملیات تروریستی» انجام دهند.

در اطلاعیه این وزارتخانه امنیتی ایران که خبرگزاری ایرنا روز دوشنبه ۱۶ مرداد آن را بازتاب داده است، گفته شده که بازداشت اعضای گروه داعش «در تبادل اطلاعاتی با یکی از سرویس‌های منطقه اجرایی شد» و از این «گروهک تروریستی»، تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد.

وزارت اطلاعات ایران به نام سرویس امنیتی منطقه اشاره نکرده است.

در اطلاعیه یاد شده ضمن اعلام اینکه افراد بازداشتی قصد عملیات در «استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور» را داشتند، آمده که «تروریست‌ها تلاش داشتند» سلاح‌ها و مهمات خود را «با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل کنند. در این خصوص ۱۰ تن در مرکز هدایتی این گروه در آن سوی مرزها و ۱۷ تن نیز در داخل کشور بازداشت شدند».

وزارت اطلاعات ایران به نام کشوری که ۱۰ تن از این افراد آنجا بازداشت شده‌اند اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «مقرر بوده که پنج تن از دستگیرشدگان عملیات داخل کشور را انجام داده و بقیه به عنوان عناصر تدارکاتی و پشتیبانی کننده گروه ایفای نقش کنند».

از زمان عملیات گروه حکومت اسلامی در تهران که روز ۱۷ خرداد با حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی صورت گرفت، نهادهای امنیتی ایران از بازداشت ده‌ها نفر از اعضای گروه داعش در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند.

اخبار مربوط به بازداشت این افراد در حالی اعلام می‌شود که تاکنون هیچ جزئیاتی درباره هویت و سرنوشت آنها منتشر نشده است.

در حملات به مجلس و آرامگاه روح‌الله خمینی جمعاً ۱۷ نفر کشته و ۵۲ نفر مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

گروه حکومت اسلامی با انتشار ویدئویی از مهاجمان که به این گروه اعلام وفاداری کرده بودند مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

سپاه پاسداران اعلام کرده که به تلافی این حملات، شامگاه ۲۸ خرداد «مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه» را با موشک مورد حمله قرار داده است.

عملیات نیروهای امنیتی ایران در حالی ادامه دارد که هفته گذشته دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از کشف ۶۰ قبضه اسلحه کلت کمری در «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت که حاملان این محموله به عراق متواری شده‌اند.

تیرماه امسال نیز دادستان کرمانشاه از دستگیری بیش از ۵۰ تن از «عناصر مرتبط و پشتیبان گروه‌های تروریستی» در این استان پس از حملات روز ۱۷ خرداد در تهران خبر داده بود.

پیشتر، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، گفته بود که نیروهای این وزارتخانه «در سال ۹۵ با ضربه به ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و در میان اماکن پرجمعیت را داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با انهدام حدود ۴۵ تیم تروریستی، امان از تروریست‌ها بریدند و اجازه کوچکترین اقدام ضدامنیتی را به آنان ندادند و امکان عمل را از آنان سلب کردند».

گروه حکومت اسلامی در ماه‌های گذشته در چند نوبت خواستار انجام حملات بیشتر علیه ایرانیان شده بود.

XS
SM
MD
LG