لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

محمود صادقی از بازداشت «دلالان چند میلیاردی» تائید صلاحیت نامزدها خبر داد


موضوع دریافت رشوه برای تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس پیش از این نیز چندین بار توسط محمود صادقی و برخی از دیگر نامزدهای مجلس مطرح شده بود
موضوع دریافت رشوه برای تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس پیش از این نیز چندین بار توسط محمود صادقی و برخی از دیگر نامزدهای مجلس مطرح شده بود

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بازداشت برخی از «دلالان میلیاردی» تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد.

آقای صادقی در نامه به ابراهیم رئیسی نوشت که گزارش‌های متعددی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس در این زمینه وجود دارد که نشان دهنده «عمق و گستردگی» این پدیده است.

این نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد کرد که طی فراخوانی از افراد مطلع درخواست شود تا اطلاعات خود را ارائه کنند.

اکبر اعلمی، نماینده سابق مجلس، نیز در کانال تلگرامی خود از بازداشت برخی از دلالان تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در خبر داده است.

وی نوشت که «شبکه خرید و فروش صلاحیت» با مداخله نهاد امنیتی و «با ادله و مدارک کافی و حضور شهود مختلف کشف شد».

آقای اعلمی وعده داد که اسامی برخی از این افراد و شماره و شیوه کار آنان را منتشر خواهد کرد.

موضوع دریافت رشوه برای تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس پیش از این نیز چندین بار توسط محمود صادقی و برخی از دیگر نامزدهای مجلس مطرح شده بود.

به گفته آقای صادقی، افرادی که در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نقش دلال را ایفا می‌کنند، گاهی تا چهار میلیارد تومان رشوه دریافت می‌کنند.

این نماینده مجلس پیش از این نیز سخنان مشابهی را مطرح کرده بود که به شکایت شورای نگهبان از او منجر شد.

وبسایت روزنامه اعتماد هم به نقل از محمدطاهر کنعانی، وکیل و یکی از نامزدهای انتخابات مجلس، نوشته بود که برخی افراد از او رشوه ۶۰۰ میلیونی برای تایید صلاحیت در انتخابات طلب کرده بودند.

آقای کنعانی به هویت این افراد اشاره نکرده و تنها گفته که آنان مدعی بودند در شورای نگهبان نفوذ دارند.

هیات‌های نظارت وابسته به شورای نگهبان در هر دوره از انتخابات مجلس هزاران نفر را به اتهام‌های گوناگون بویژه عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند.

گزارش‌ رسانه‌های داخل ایران نشان‌دهنده رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مشهور انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان است.

XS
SM
MD
LG