لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

حمایت فرح پهلوی از اعتراض‌های مردم ایران؛ «نور بر تاریکی پیروز خواهد شد»


پیام شهبانو فرح پهلوی روز شنبه ۹ دی به صورت صوتی و مکتوب در شبکه‌های اجتماعی منسوب به وی منتشر شده است.
پیام شهبانو فرح پهلوی روز شنبه ۹ دی به صورت صوتی و مکتوب در شبکه‌های اجتماعی منسوب به وی منتشر شده است.

شهبانو فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران، با انتشار پیامی خطاب به ملت ایران از اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی حمایت کرد و «آزادی» و «یکپارچگی مملکت» را خواستار شد.

پیام شهبانو فرح پهلوی روز شنبه ۹ دی به صورت صوتی و مکتوب در شبکه‌های اجتماعی منسوب به وی منتشر شده است که در آن ضمن از ستایش مردم ایران، گردانندگان جمهوری اسلامی را به «بیداد و فساد» متهم می‌کند.

در بخشی از این پیام آمده است: «فشار تباه‌کاری، اختناق و سوءرفتار گردانندگان از یک طرف و ناامیدی از تغییر وضعیت اقتصادی به آنجا رسیده که اکنون ملت ایران بار دیگر جایگاه خود را در دنیای مترقی امروز طلب می‌کند.»

بسیاری از شهرهای کوجک و بزرگ ایران از روز چهارشنبه تاکنون صحنه اعتراضات مردم به نظام حاکم بر کشور بوده است. اعتراضات از خراسان و شهر مشهد آغاز شد و به نیشابور، همدان، کرمانشاه، اصفهان، ابهر، یزد و تهران سرایت کرد.

شعارهای معترضان در نفی وضعیت موجود و علیه سران جمهوری اسلامی از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، حسن روحانی و به طور کلی نهاد روحانیت حاکم بر کشور بوده است. برخی شعارها نیز در ستایش از رضا شاه، بنیان‌گذار حکومت پادشاهی پهلوی، و «پشیمانی» از انقلاب سال ۵۷ بوده است.

در این حال شهبانو فرح پهلوی وعده داده که «ایرانی پیشرو و سربلند در انتظار این ملت بزرگ است» و نیز ابراز اطمینان کرده که ملت ایران «این بار نیز بر سختی‌ها فائق خواهد و نور بر تاریکی پیروز خواهد شد».

یک روز قبل از آن نیز شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، با انتشار پیامی، حرکت اعتراضی مردم ایران را ستود و آن را «حق‌طلبانه» و «بیانگر آگاهی و دانایی» ملت دانست.

او در پیام خود تأکید کرده بود که «فرقه تبهکار» حاکم بر ایران «در مقابل اراده» مردم سرانجام سر فرو خواهد آورد.

XS
SM
MD
LG