لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۶

ورود تیم امداد و نجات به نفتکش سانچی «ممکن نیست»


عکسی از تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش «سانچی»؛ ۱۱ ژانویه
عکسی از تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش «سانچی»؛ ۱۱ ژانویه

خبرگزاری «ایرنا» می‌گوید به‌دلیل شدت آتش در نفتکش سانحه‌دیده ایران در نزدیکی ساحل چین، ورود تیم امداد و نجات تکاوران به این شناور ممکن نیست. وزارت خارجه چین وعده داده‌است که به تلاش‌ها برای یافتن خدمه ناپدیدشده ادامه می‌دهد.

خبرگزاری دولتی ایران، صبح ۲۴ دی ماه، گزارش داده‌است که درجه حرارت نفتکش «سانچی» به ۳۵۰ درجه رسیده و «شرایط برای ورود به آن به‌هیچ‌وجه فراهم نیست». گفته شده ارتفاع آتش اکنون به بیش از ۱۰۰ متر می‌رسد.

دو روز پیش، تیمی از تکاوران ایران برای عملیات امداد و نجات و کمک به نیروهای امدادی چین، به محل سانحه اعزام شد.

روز گذشته گروه چینی، یک هفته پس از سانحه و آتش‌ گرفتن نفتکش حامل نفت ایران، پیکر دو تن از جان‌باختگان و جعبه سیاه شناور را از آن خارج کرد.

در پی برخورد سانچی با یک فله‌بر چینی، ۳۲ خدمه نفتکش ناپدید شدند. ۳۰ تن از ناپدیدشدگان ایرانی و دو نفر دیگر اهل بنگلادش هستند. پیش‌تر پیکر یکی از جان‌باختگان پیدا شده بود. آن‌طور که گزارش‌های فعلی نشان می‌دهد هنوز از سرنوشت ۲۹ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست. هویت جسدهای پیداشده هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده‌است.

خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، صبح روز یک‌شنبه در گزارشی گفته‌است آتش‌نشانان، «سخت در تلاش برای خاموش‌کردن نفتکش» هستند.

تلویزیون بین‌المللی چین، سی‌جی‌تی‌ان، روز شنبه به‌نقل از وزیر خارجه آن کشور گفته بود پکن به تلاش‌ها برای پیدا کردن ملوانان و خدمه «سانچی» ادامه خواهد داد. وانگ یی، با محمد جواد ظریف، هم‌تای ایرانی خود نیز گفت‌وگو کرده‌است.

نفتکش سانچی، حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی ایران به کره جنوبی بود و ۱۶ دی ماه، پس از برخورد با فله‌بر چینی در ۳۰۰ کیلومتری شرق چین، دچار سانحه و آتش‌سوزی شد.

بنا بر گزارش‌های ایرنا، سی‌جی‌‌تی‌ان، شین‌هوا/ت.ت
XS
SM
MD
LG