لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

مقام های امنیتی و قضایی با انتقال محمود صالحی به بیمارستان مجهزتری مخالفت کردند


 پزشکان توصیه کرده اند که این فعال کارگری به دلیل مشکلات حاد قلبی، کلیه و دیابت باید سریعا به بیمارستان مجهزتری منتقل شود.
پزشکان توصیه کرده اند که این فعال کارگری به دلیل مشکلات حاد قلبی، کلیه و دیابت باید سریعا به بیمارستان مجهزتری منتقل شود.

کمپین حقوق بشر در ایران اعلام کرد که مقام‌های قضایی و امنیتی با انتقال محمود صالحی، فعال کارگری، به یک بیمارستان مجهز مخالفت کرده اند.

این سازمان حقوق بشری در توئیتر خود اشاره کرد که پزشکان توصیه کرده اند که این فعال کارگری به دلیل مشکلات حاد قلبی، کلیه و دیابت باید سریعا به بیمارستان مجهزتری منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پیشتر به گفته خانواده آقای صالحی، پزشک معالج او توصیه کرده‌ بود که این فعال کارگری برای ادامه معالجه قلب خود باید به یکی از بیمارستان‌های تهران، تبریز یا ارومیه اعزام شود.

وی روز ۱۲ آبان به دلیل تشدید بیماری قلبی‌اش به بهداری زندان و سپس به بیمارستان «امام خمینی» این شهر انتقال یافت و از آن زمان تاکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

خانواده محمود صالحی روز سه شنبه ۱۶ آبان از وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی کرده بودند. سامرند صالحی، فرزند محمود صالحی، نیز پیشتر به رادیو فردا گفته بود که پدرش دو بار در سال جاری تحت عمل جراحی قلب قرار داشته‌است.

او اشاره کرده بود که کلیه های پدرش باید دو روز در هفته دیالیز شود و در عین حال به بیماری دیابت مبتلا است.

محمود صالحی روز هفتم آبان و پس از دیالیز کلیه‌هایش در مقابل بیمارستانی در سقز به دست مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و برای گذراندن دوره یک سال حبسش به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

آقای صالحی پیشتر به‌طور رسمی در فیس‌بوک خود اعلام کرده بود که در سال ۹۴ کلیه‌های خود را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج از دست داده‌است.

تاکنون وزارت اطلاعات یا دولت حسن روحانی در این مدت واکنشی در قبال اظهارنظر آقای صالحی نشان نداده‌اند.

در همین حال،‌ کمیته دفاع از محمود صالحی‌ روز چهارشنبه ۱۷ آبان، با اعلام این موضوع که شرایط جسمی او رو به خامت است،‌ نوشت که «به نظر پزشک معالج، قلب آقای صالحی به‌شدت ضعیف و قدرت پمپاژ آن پائین تر از میزان طبیعی است و برای مداوا باید به یکی از بیمارستانهای تهران، تبریز و یا ارومیه منتقل شود».
این کمیته که سخنگویی آن بر عهده نجیبه صالحی، همسر محمود صالحی، است، گفت که بی توجهی به این خواست و بازگرداندن آقای صالحی به زندان و یا تحت فشار قرار دادنش به‌هر بهانه‌ای «معنایی جز صدور حکم مرگ برای ایشان نیست».
گزارش ها در مورد محمود صالحی در شرایطی انتشار یافته اند که مقام های جمهوری اسلامی ایران تاکنون درباره او و نیز نحوه رسیدگی به بیماری اش اطلاع سخن نگفته اند.

پیش از این عکسی از محمود صالحی در بیمارستان منتشر شده بود که پاهایش با زنجیر بسته شده‌اند.

در این میان، سازمان عفو بین الملل، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری و شماری از تشکل های مستقل کارگری در ایران ضمن انتقاد از این رفتار با محمود صالحی،‌ خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی و دیگر فعالان کارگری و صنفی زندانی شده‌اند.

XS
SM
MD
LG