لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

سازمان ملل: طوفان «ایرما» بر زندگی ۳۷ میلیون‌ نفر تاثیر می گذارد


تصاویر ماهواره ای از طوفان ایرما
تصاویر ماهواره ای از طوفان ایرما

گزارش ها حاکی است که طوفان «ایرما»، یکی از قدرتمندترین طوفان های اقیانوس اطلس در یک قرن اخیر، روز چهارشنبه با در هم کوبیدن چند جزیره کوچک در منطقه کارائیب، به سمت ایالت فلوریدا در آمریکا در حرکت است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که این طوفان قدرتمند احتمالا بر زندگی ۳۷ میلیون نفردر مسیر خود اثر خواهد گذاشت.

رویترز نیز می گوید، روز چهارشنبه دستکم چهار نفر در چهار جزیره مختلف بر اثر طوفان ایرما جان خود را از دست داده اند. این طوفان هم اینک با درجه شدت ۵ است که از نظر مراکز هواشناسی آمریکا، قدرتمندترین درجه بندی طوفان محسوب می شود.

طبق این گزارش، طوفان ایرما جزایر آنتیگوا و باربودا را در هم کوبیده است. گفته می شود که جزیره باربودا با یک هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت به طور کامل تخریب شده است.

یک مقام محلی به «سی ان ان» گفته است، ۹۵ درصد زیر ساخت های باربودا صدمه دیده است.

طبق این گزارش هم اکنون سرعت باد های طوفان ایرما به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و احتمالا روز شنبه یا یکشنبه به ایالت فلوریدا خواهد رسید. این دومین طوفانی است که طی هفته های اخیر بخشی هایی از آمریکا در خواهد نوردید.

طوفان هاروی هفته گذشته خسارت های بسیاری به بخش هایی از ایالات های تگزاس و لوییزیانا وارد کرد.

سیل ناشی از ایرما در سن مارتین
سیل ناشی از ایرما در سن مارتین

​در همین حال «سی ان ان» می گوید هزاران نفر در حال ترک سواحل ایالت فلوریدا هستند و در برخی از مناطق دستور تخلیه اجباری برای صادر شده است.پیش بینی ها حاکی از آن است که این طوفان با شدت درجه ۴ به ایالت فلوریدا خواهد رسید.

گزارش ها حاکی است که بخش هایی از طوفان ایرما شامگاه چهارشنبه شمال پورتوریکو را در نوردیده است. اما مرکز و «چشم طوفان» ایرما با فاصله در حال عبور ازپورتو ریکو است.

به گزارش رویترز، نیمی از منازل و بخش های تجاری پورتو ریکو بدون برق هستند.

XS
SM
MD
LG