لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

حدود ۴۰ هزار خانه در هیوستون از طوفان هاروی آسیب دیده‌اند


پس از پنج روز بارش شدید باران در هیوستون اکنون سیلاب سایر نقاط ایالت تگزاس و لوئيزیانا را فراگرفته است.
پس از پنج روز بارش شدید باران در هیوستون اکنون سیلاب سایر نقاط ایالت تگزاس و لوئيزیانا را فراگرفته است.

مسئول اجرایی ناحیه هریس در هیوستون تگزاس می‌گوید ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که بین ۳۰ تا ۴۰ هزار خانه از سیلاب ناشی از طوفان هاروی آسیب دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قاضی اد امت مسئول اجرایی ناحیه هریس در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تعداد این خانه‌ها ممکن است بیشتر باشد. تا وقتی که نتوانیم به محلات سرکشی کنیم نمی‌توانیم آمار دقیق خسارات را تعیین کنیم».

آقای امت افزود که برخی از خانه‌ها «غیرقابل تعمیر» هستند.

به گفته او، «ماه‌ها و احتمالا سال‌های دشواری پیش رو خواهیم داشت».

پس از پنج روز بارش شدید باران در هیوستون اکنون سیلاب سایر نقاط ایالت تگزاس و لوئيزیانا را فراگرفته است. آقای امت گفت سایر نواحی تگزاس نیز به اندازه ناحیه هریس آسیب دیده‌اند.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که روز چهارشنبه به دلیل مسدود شدن بسیاری از راه‌های اصلی بوسیله سیل ارتباط با مناطق ساحلی جنوب ایالت تگزاس بسیار دشوار شده و یکی از سرپناه‌های موقت مردمی که به خاطر طوفان بی‌خانمان شده‌اند را سیل گرفته است.

معاون کلانتر ناحیه جفرسون گفت این سرپناه موقت در پورت آرتور را آب گرفته و ساکنان مجبورند روی صندلی بنشینند چون حدود ۳۰ سانتی متر آب در کف این محل جمع شده است.

او افزود مطمئن نیست این جمعیت که حدود صد نفر هستند تخلیه خواهند شد یا نه.

تاکنون حداقل ۱۸ نفر بر اثر طوفان هاروی و سیل شدید پس از آن جان خود را از دست داده، ۱۳ هزار نفر در منطقه هیوستون تخلیه شده‌اند و تعداد بیشتری از مردم به خاطر تداوم بارش باران و گسترش دامنه سیل از خانه‌های خود می‌گریزند.

طوفان هاروی روز جمعه از سواحل جنوب شرقی تگزاس به راه افتاد و موجب بارش باران شدیدی شد که پنج روز در هیوستون و مناطق اطراف آن ادامه داشته است.

دومین موج شدید این طوفان اوایل روز چهارشنبه وزيد و این بار مناطق جنوب غربی ایالت لوئيزیانا را در برگرفت و موجب ریزش باران شدیدی شد.

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طوفان هاروی در روزهای آینده احتمالا به سوی میسوری، تنسی و آرکانزاس حرکت خواهد کرد. اداره هواشناسی اعلام کرد که بالاخره در روزهای آینده آسمان تگزاس آفتابی خواهد شد.

ادارات مسئول پیش‌بینی می‌کنند آمار تلفات انسانی و تعداد افرادی که به خاطر سیل بی‌خانمان می‌شوند افزایش خواهد یافت. تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در تگزاس به سرپناه‌های موقت پناه برده اند و صلیب سرخ آمریکا می‌گوید بدون شک این رقم افزایش خواهد یافت.

اکنون در بزرگترین سرپناه موقت شهر هیوستون حدود ۱۰ هزار نفر که دو برابر ظرفیت معمولی آن است زندگی می‌کنند. روز سه‌شنبه دو مرکز بزرگ دیگر برای اسکان آوارگان احداث شده است.

فرماندار لوئيزیانا برای پذیرش قربانیان طوفان هاروی در تگزاس اعلام آمادگی کرده است.

در واکنش به انتشار گزارش‌های پراکنده‌ای از غارت خانه‌ها و مغازه‌ها پلیس از نیمه شب تا پنج صبح مقررات منع رفت‌وآمد وضع کرده و اعلام کرد افرادی که مقررات را نقض کنند متوقف، بازرسی و بازداشت خواهند شد.

XS
SM
MD
LG