لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۴

دو نوکیش مسیحی زندانی مجبور به امضای برگه سفید شدند


طرح از علیرضا درویش
طرح از علیرضا درویش

کیارش عالی‌پور، سخنگوی «سازمان ماده ۱۸ در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران»، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا تائید کرد که دو نوکیش مسیحی مجبور به امضای برگه سفید در زندان شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت «محبت نیوز» که خبرهای مربوط به مسیحیان را پوشش می‌دهد، محمدعلی ترابی و عبدالعلی پورمند، دو نفر از اعضای کلیسای انجیلی (تبشیری)، تحت اجبار مسوولان زندان دو برگه سفید را امضاء کردند.

به نوشته این سایت، «احتمال دارد هدف مقام‎های امنیتی پرونده‌سازی و گرفتن اعتراف اجباری و یا راهی برای گرفتن توبه نامه از آنها باشد.»

محمد علی ترابی، از مسئولان کلیسای پیام آرامش، سه‏‌شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل کارش در منطقه «قلعه سید» دزفول بازداشت و به اهواز منتقل شده بود.

عبدالعلی پورمند، یکی دیگر از مسئولان کلیسای خانگی «پیام آرامش» دزفول است که پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در ماه‌های گذشته تعدادی از مسیحیان انجیلی (تبشیری) به زندان‌های درازمدت محکوم شدند.

در بسیاری از موارد، اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» عنوان شده است.

منصور برجی از سازمان ماده ۱۸، پیشتر در گفت‌وگو با رادیو فردا این اتهام‌ها را «واهی» و نشان‌دهنده رویکرد امنیتی جمهوری اسلامی درباره اقلیت‌های دینی دانسته بود.

آقای برجی همچنین اعلام کرده بود، برخورد با نوکیشان مسیحی با هدف سیاسی انجام می‌شود و این برخوردها بر خلاف موازین حقوقی است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، تیر ماه گذشته، نسبت به احکام زندان‌های طولانی برای چندین نوکیش مسیحی در کمتر از دو ماه گذشته، از آزار مسیحیان در ایران ابراز نگرانی کرد.

از انقلاب تاکنون دست‌کم پنج رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صدها مسیحی نیز تحت بازجویی بوده و زندانی شده‌اند. چاپ کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیساها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است.

XS
SM
MD
LG