لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۹

کروبی برای رفع «خطا در تعبیه پیس‌میکر» بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت


اعضای خانواده مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، خبر دادند که او برای چهارمین بار در مدت یک ماه گذشته و به دلیل «خطا در تعبیه پیس‌میکر» و «کار نکردن باتری» کار گذشته در قلبش، روز شنبه تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با رادیو فردا، ضمن اشاره به مشکل پیشین آقای کروبی که منجر به نصب پیس‌میکر برای قلب او شد، یادآور شده که پس از اعتصاب غذا پزشکان معالج آقای کروبی متوجه عدم کارایی پیس‌میکر شده‌اند.

او می‌گوید با تحقیقات بیشتر پزشکان متوجه شدند که عمل قبلی کارایی نداشته، نصب پیس‌میکر همراه با مشکلاتی بوده و عملاً به کنترل ضربان قلب او منجر نشده است.

گفت‌وگو با محمدتقی کروبی در مورد عمل جراحی مجدد مهدی کروبی
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:24 0:00
لینک مستقیم

محمدتقی کروبی، همچنین در توئیتی موضوع «خطا یا اشتباه در تعبیه پیس‌میکر» و در نتیجه عمل جراحی مجدد مهدی کروبی را اعلام کرده است.

پیشتر محمدحسین کروبی در گفت‌وگو با وب‌سایت جماران گفت که پدرش به مدت دو ساعت تحت عمل جراحی قلب بوده و بار دیگر در قلبش باتری کار گذاشته شده است.

بر اساس این گزارش، مهدی کروبی در حالت «نیمه بیهوشی» است و «درد زیادی دارد».

به گفته حسین کروبی، بعد از اعتصاب غذای پدرش، پزشک متوجه شده که فشار خون او پایین و ضربان قلب او بالاست.

او اضافه کرد که آقای کروبی با اطلاع وزیر بهداشت به بیمارستان منتقل شده و پس از آن در بخش مراقبت‌های ویژه، پزشکان متوجه شدند که باتری کار گذشته شده در قلب او کار نمی‌کند.

حسین کروبی یادآور شد اگر پدرش اعتصاب غذا نکرده بود، پزشکان متوجه نمی‌شدند که باتری کار گذاشته شده در قلب او کار نمی‌کند.

فرزند مهدی کروبی افزود: «پزشک معالج در پاسخ به سؤالی در مورد چرایی این اتفاق گفت که در پنج تا ۱۰ درصد عمل‌های کار گذاشتن باتری در قلب چنین اتفاقی رخ می‌دهد».

مهدی کروبی چندی پیش به علت عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد، و محمدتقی کروبی، روز ۱۵ مرداد اعلام کرد که پس از دو بار آنژیوگرافی به علت پایین بودن ضربان قلبش، برای قلبش باتری کار گذاشته شد.

آقای کروبی از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد دست به اعتصاب غذا زده و گفته بود که برای پایان دادن به اعتصاب غذا، خواستار خروج مأموران امنیتی از محل نگهداری‌اش و نیز برگزاری دادگاه علنی است.

پس از «موافقت با خروج مأموران امنیتی» از محل حصر مهدی کروبی، فرزند آقای کروبی از پایان اعتصاب غذای پدرش خبر داد و گفت که قرار است دولت تمام تلاش خود را برای تحقق شرط دوم، یعنی محاکمه علنی آقای کروبی، به کار بندد.

حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ وعده رفع حصر مهدی کروبی، ‌میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸،‌ را مطرح کرده بود و این در حالی بود که خانواده آقای موسوی و رهنورد و همچنین کروبی در این سال‌ها از محقق نشدن وعده‌های آقای روحانی انتقاد کرده‌اند.

در همین ارتباط ۱۰۰ فعال سیاسی و مدنی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کردند که که حسن روحانی به وعده خود برای رفع حصر عمل نکرده و وزارت اطلاعات نیز «به آزار و اذیت» رهبران معترضان ادامه می‌دهد.

دختران میرحسین موسوی، دیگر رهبر در حصر جنبش سبز، نیز اخیراً اعلام کردند که در آخرین دیدار با والدین خود، متوجه شده‌اند پدرشان دچار «نوسان شدید فشار خون و سرگیجه شدید» است.

XS
SM
MD
LG