لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۰۲

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تلاش های دیپلماتیک برای افشای اقدامات ایران


جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه ۲۴ آذرماه تاکید کرده است که تلاش های دیپلماتیک در راستای افشای مقاصد و اقدامات ایران در منطقه برای جامعه بین المللی مفید است.

جیمز متیس این اظهارات را یک روز پس از کنفرانس خبری نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مطرح کرده است. نیکی هیلی در این کنفرانس خبری بقایای موشکی را به نمایش گذاشت که گفته می‌شود، شورشیان حوثی در یمن آن را ماه گذشته به سمت فرودگاه بین‌المللی ریاض در عربستان سعودی شلیک کردند.

خانم هیلی ایران را به ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد و این اقدام را نقض قطعنامه های شورای امنیت دانست.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا چنین شواهدی احتمال استفاده از گزینه نظامی را افزایش می دهد،گفت: «نظامی نه، خیر.»

ژنرال متیس تاکید کرده است که آمریکا قصد ندارد برای مقابله با ایران، حضور نظامی خود منطقه را افزایش دهد.

جیمز متیس افزوده است: به همین دلیل بود که سفیر هیلی در آنجا حضور داشت و هیچ یک از ژنرال های ما حضور نداشت.

وی تصریح کرده است: این تلاشی دیپلماتیک در راستای افشا مقاصد ایران برای جهانیان است.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است: آنچه که آنها (ایرانی ها) در حال حاضر انجام می دهند غیر قانونی است، باعث مرگ افراد بیگناه می شود و افشای آنچه که (ایرانی ها) انجام می دهند به نفع سلامت جامعه بین المللی است.

جیمز متیس می گوید، آمریکا تلاش خواهد کرد به متحدان خود در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران کمک کند و توانایی نظامی آنها را در مقابل با ایران افزایش دهد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفته است: هرکجا که آشوبی (در منطقه) وجود دارد، شما دست ایران را در آن می بینید.

این در حالی است که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز گذشته در واکنش به کنفرانس خبری نیکی هیلی گفت که ایران موشک به یمن نفرستاده است .

وی با رد «اتهامات سفیر آمریکا علیه ایران» گفت: «دولت آمریکا برنامه‌ای برای پیشبرد اهدافش دارد و مدام در تلاش است تا با مواردی که جمع می‌کند افکار عمومی را در این جهت منحرف کند.»

XS
SM
MD
LG