لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۳

توقیف سه قایق با ۳۶ مهاجر ایرانی و عراقی در سواحل بریتانیا


 نجات شماری از پناهجویان در کانال مانش (عکس ۱۸ فوریه ۲۰۱۹)
نجات شماری از پناهجویان در کانال مانش (عکس ۱۸ فوریه ۲۰۱۹)

مقام های بریتانیایی روز دوشنبه دوم اردیبهشت گفته‌اند که گارد ساحلی این کشور ۳۶ پناهجو را که می‌خواستند با سه قایق به طور جداگانه با عبور از کانال مانش خود را به این کشور برسانند، به مقامات مرزبانی تحویل داده است. گفته می‌شود، شماری از این پناهجویان ایرانی بودند.

نیروهای مرزبانی نیز این افراد را به اداره مهاجرت بریتانیا تحویل داده‌اند.

وب سایت «ایندیپندنت» می‌گوید، ساعت اولیه روز دوشنبه ابتدا ۱۱ مرد سرنشینان یک قایق کوچک توسط نیروهای گارد ساحلی بریتانیا بازداشت شدند. طبق این گزارش، مردان شهروندان ایران و عراق بودند.

دومین قایق که حامل ۱۵ مرد، زن و کودک عراقی بود درمنطقه کنت تحویل نیروهای مرزبانی داده شدند.

سومین قایق نیز که حامل ۹ مرد و یک زن ایرانی بود نیز توسط نیروهای گارد ساحلی به مقامات محلی مرزبانی در دوور تحویل داده شدند.

یک سخنگوی وزارت کشور بریتانیا در این زمینه گفته است،کسانی که با قایق‌های کوچک می‌کوشند از کانال مانش عبور کنند، نه تنها جان خود را بلکه جان کودکان را نیز به مخاطره می اندازند.

این سخنگوی اضافه کرده است: از زمستان گذشته و به دنبال حوادث پیش آمده در روند عبور مهاجران از طریق کانال مانش، همکاری بریتانیا و فرانسه برای مقابله با این پدیده آغاز شده و فعالیت های مرکز اطلاعات و همکاری در کاله (در فرانسه) افزایش یافته است.

یک سخنگوی گارد ساحلی بریتانیا نیز گفته است که در هر سه مورد در روز دوشنبه به نیروهای مرزبانی کمک کرده‌اند.

گزارش ها حاکی است که از سوم نوامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۹۳ نفر از جمله ۳۵ کودک با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کرده و خود را به بریتانیا رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، هزاران مهاجران از خاورمیانه و آفریقا می کوشند خود را به سواحل بریتانیا برساند.

شهر ساحلی کاله کوتاه‌ترین مسیر آبی میان فرانسه و بریتانیا را دارد و از زمان برچیده شدن اردوگاه موسوم به «جنگل» در این شهر، بسیاری از پناهجویان ساکن در کاله، اقدامات خود برای رسیدن به خاک به بریتانیا را تشدید کرده‌اند.

با استفاده از گزارش «ایندیپندنت» و خبرگزاری فرانسه، خ
XS
SM
MD
LG