لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۲

حسین فدایی، جایگزین ناطق نوری در دفتر بازرسی رهبر ایران شد


علی اکبر ناطق نوری و حسین فدایی
علی اکبر ناطق نوری و حسین فدایی

گزارش ها حاکی است که علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در حکمی حسین فدایی، از چهره های اصولگرا را به عنوان رییس دفتر بازرسی خود منصوب کرده است.

به گزارش روز دوشنبه هشتم آبان خبرگزاری ایسنا، در این حکم علی خامنه ای از«زحمات»‌ علی اکبر ناطق نوری تشکر کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی در ۱۷ دیماه سال ۱۳۶۸ علی اکبر ناطق نوری را به عنون رییس دفتر خود منصوب کرد.

دفتر بازرسی رهبر جمهوری آن گونه که خود به هنگام انتصاب علی اکبر ناطق نوری نوشته است کار «رسیدگی‌ و تفحص‌ در امور کارگزاران‌ و مجریان‌» را به عهده دارد.وی همچنین از این‌ دفتر به‌ «عنوان‌ آخرین‌ مرجع ‌شکوه‌ و دادخواهی‌» یاد کرده است.

خبر استعفای ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی رهبر را خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز ۲۸ اردیبهشت سال جاری به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد و نوشت که ناطق نوری مدتی پیش و پس از آن که «تصمیم گرفت در دفاع از حسن روحانی سخنرانی کند» از این سمت استعفا کرده است.

علی اکبر ناطق نوری از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و رقیب محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ بود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اما خبرهایی درباره حمایت او از میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلبان منتشر شد.

حسین فدایی سابقه حضور در مجلس هفتم و هشتم مجلس از حوزه انتخابیه تهران را دارد. وی در دهه ۱۳۶۰ در جناح راست گروه مجاهدین انقلاب اسلامی حضور داشت.

حسین فدایی در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی و دوران اصلاحات از اعضای اصلی «شورای هماهنگی نیروهای انقلاب» بود.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری تسنیم گفته است بعداز اعترضات دانشجویی در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۷ پس از دیدار با علی خامنه ای و ابراز نگرانی وی از روند امور،تصمیم به تشکیل «شورای هماهنگی نیروهای انقلاب» گرفته شد.

حسین فدایی اضافه کرده است که وی به همراه علی اکبر ناطق نوری،احمد توکلی، محمدرضا باهنر و حبیب الله عسگراولادی اعضای شورای مرکزی« شورای هماهنگی نیروهای انقلاب» را تشکیل می دادند.

حسین فدایی از سال ۱۳۷۵ تا سال جاری دبیر کل جمعیت ایثارگران بود. وی شهریورماه سال جاری از دبیرکلی این جمعیت کناره گیری کرد.

XS
SM
MD
LG