لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۹

ناطق نوری: کناره‌گیری کردم تا با دست باز حرکت کنم


در توضیح استعفای خود از کار در دفتر رهبری، علی‌اکبر ناطق نوری روز چهارشنبه گفت که از آنجا که نمی‌توانسته مقابل «وقایع سیاسی» و «تحولات جامعه» ایران «بی‌تفاوت» باشد٬ تصمیم به کناره‌گیری از دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای گرفته است.

آقای ناطق نوری روز چهارشنبه، سوم خرداد، در گفت‌وگو با وب‌سایت «شفقنا» اعلام کرد که از ریاست بر دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی کناره‌گیری کرده تا بتواند «با دست باز» حرکت کند.

وی در سخنان خود به «تعارض حقیقی» بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت‌های «انتسابی به رهبری و حفظ جایگاه دفتر» رهبر اشاره کرده و علت کناره‌گیری خود را همین مسئله اعلام کرده است.

به گفته آقای ناطق نوری، او از این مقام استعفا کرده تا «این‌طور نباشد که رفتار‌های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانب‌داری دفتر رهبری از گروهی خاص را در اذهان فراهم کند.»

خبر استعفای ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی رهبر را خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز ۲۸ اردیبهشت به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده و نوشت که ناطق نوری مدتی پیش و پس از آن که «تصمیم گرفت در دفاع از حسن روحانی سخنرانی کند» از این سمت استعفا کرده است.

این «منبع آگاه» اضافه کرده بود که آقای ناطق نوری معتقد است که «مجموعه نهاد رهبری که در نزد مردم جایگاه والایی دارد نباید ابزار دست هیچ یک از جریانات سیاسی شود و سوءاستفاده‌ سیاسی و جناحی از این نهاد و سایر نهادهای انقلابی نادرست است.»

علی‌اکبر ناطق نوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده و چندین بار در نشست‌های مختلف در حمایت از او سخنرانی کرد.

این مقام سابق در دفتر رهبری ایران پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر چنین اظهار نظر کرد که «انتخابات اخیر نمادی حرکتی برای تثبیت عقل گرایی، عمق‌نگری و نفی بی‌اخلاقی» بود.

وی روز چهارشنبه همچنین افزود که دولت دوازدهم باید «در جذب نیروهای کارآمد و چابک‌تر از قبل، تلاش نماید.»

ناطق نوری اضافه کرد که دولت «در حوزه اقتصاد، به طور قطع می‌بایست برای خروج از رکود، جذب سرمایه گذاری در بخش‌های گوناگون و ایجاد رونق اقتصادی، همت بیشتری بگمارد.»

علی‌اکبر ناطق نوری از سال‌های پایانی دهه ۶۰ رئیس بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود.

او از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و رقیب محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ بود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اما خبرهایی درباره حمایت او از میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلبان منتشر شد.

XS
SM
MD
LG