لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۵

انتخابات باواریا به ضرر آنگلا مرکل تمام شد

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

بدترین نتایج انتخاباتی برای احزاب متحد مرکل در باواریا

بر پایه برآوردها، احزاب متحد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با کسب بدترین نتایج از سال ۱۹۵۰ به این سو، اکثریت مطلق در ایالت باواریا را از دست داده‌اند.

اتحاد سوسیال مسیحی (احزاب موتلف با مرکل) تنها ۳۵.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

حزب سبزها با ۱۹ درصد و حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» با کسب ۱۱ درصد آرا به پارلمان ایالتی باواریا راه یافته‌اند.

با نتایج پیش آمده دولت ائتلافی آنگلا مرکل بیش از پیش متزلزل خواهد شد.

حزب کارگر بریتانیا خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد

حزب کارگر بریتانیا خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد. امیلی تورنبری وزیر خارجه سایه حزب کارگر به شبکه جهانی بی‌بی‌‌سی گفت مجموع شواهد حاکی از آن است که جمال خاشقجی به دست عربستان کشته شده است.

امیلی تورنبری گفت بریتانیا باید در شرایط کنونی فروش سلاح به عربستان را متوقف کند تا وقتی که ریاض تغییر رویه دهد.

وی تصریح کرد: «کافی است دیگر. باید در مقابل آنها ایستاد و گفت رفتار کنونی‌تان غیرقابل قبول است.»

عربستان روز یکشنبه تهدید کرد هر گونه اقدام خصمانه علیه این کشور را با پاسخی شدیدتر تلافی می‌کند.

کشاورز ایلامی به بریتانیا دعوت شد

ایرنا گزارش کرده کشاورز ایلامی که در جریان ساخت مستندی از زندگی افعی دم عنکبوتی به یک گروه مستندساز کمک کرده با دعوتنامه دیوید اتنبرو مستندساز و بیولوژیست شهیر بریتانیایی به این کشور می‌رود.

کاریکاتور نشریه اشپیگل در مورد ناپدید شدن جمال خاشقچی

استان‌های فارس، تهران، کرمان و اصفهان پیشتاز در تلفات تصادفات

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، اعلام کرد در پنج ماهه امسال بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی به ترتیب در استان‌های فارس، تهران، کرمان و اصفهان بوده و کمترین کشته‌ها نیز متعلق به استان‌های ایلام، اردبیل و خراسان جنوبی بود.

به گفته احمد شجاعی در پنج ماهه نخست امسال ۷۰۶۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که نسبت به پارسال ۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اژه‌ای: پرونده ۱۱ نظامی در ارتباط با حادثه اهواز در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد به اتهامات ۱۱ نظامی در مورد حادثه اهواز در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا اژه‌ای در کنفرانس خبری خود گفت: «تاکنون از ١١ نفر تحقیق شد و یک نفر در بازداشت به سر می‌برد. این افراد نظامی هستند و در سازمان قضایی نیروهای مسلح به اتهامات آنان رسیدگی می‌شود.»

این افراد به غیر بازداشت‌شدگانی هستند که به اتهام مشارکت در «عملیات تروریستی» اهواز دستگیر شده‌اند.

اطلاعات سپاه از کشف ۱۹۷ تن رب گوجه خبر داد

روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، از کشف و توقیف ۱۹۷ تن رب گوجه فرنگی در محدوده مرز میلک سیستان از سوی سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

برپایه این گزارش قرار بود این ۱۹۷ تن رب گوجه فرنگی از منطقه مرزی میلک و در پوشش مواد لبنی به کشور افغانستان قاچاق و در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز این کشور به فروش برسد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۶ مهرماه امسال در نامه‌ای به رئیس گمرک، صادرات سیب‌زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

به گفته حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهادکشاورزی در پنج ماهه سال ۱۳۹۷ نزدیک ۳۰۶ هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار و ۴۸ هزارتن رب گوجه فرنگی به ارزش ۶۸ میلیون دلار به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر شده است. صادرات گوجه فرنگی در اواخر شهریور ممنوع شده بود.

قیمت یک قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه در حال حاضر حدود ۱۸ هزار تومان است.

عربستان: هرگونه اقدام خصمانه علیه ریاض را با پاسخی شدیدتر تلافی می‌کنیم

عربستان سعودی تهدید کرد هرگونه فشار و تحریم‌ علیه این کشور با پاسخی شدیدتر روبرو خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از مقامی که نامی از وی برده نشده، نوشت: «پادشاهی سعودی تاکید می‌کند که هر اقدام دشمنان را با اقدامی شدیدتر پاسخ خواهد داد، و هر تاثیر منفی بر اقتصاد کشور، اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

این مقام سعودی اشاره‌ای به جمال خاشقجی روزنامه‌نگار ناپدید شده سعودی نکرده، اما گفته است: «عربستان سعودی هرگونه تهدید و تلاش برای ضربه زدن به جایگاه کشور را رد می‌کند، چه از طریق تهدید به تحریم‌های اقتصادی، یا فشارهای سیاسی باشد، و چه از طریق طرح اتهامات بی‌اساسی که نمی‌تواند جایگاه محکم عربی و اسلامی سعودی را زیر سوال برد، و تاکید می‌کند که اینگونه اقدامات مانند همیشه شکست خواهد خورد.»

در حالی که فشارهای بین‌المللی در مورد پرونده جمال خاشقجی بر عربستان بیشتر می‌شود، شمار بیشتری از شرکت‌ها از حضور در کنفرانس موسوم به «داوس صحرا» انصراف می‌دهند.

قرار بود غول‌های فناوری در این کنفرانس که در چند روز آینده برگزار شود، شرکت کنند.

در همین حال شاخص سهام بورس عربستان روز یکشنبه ۷ درصد سقوط کرد. این سقوط در پی فشارهای بین‌المللی در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی رخ داده است.

تجمعات اعتراضی همزمان با سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران

دانشجویان مخالف و موافق دولت همزمان با حضور حسن روحانی در دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

همزمان با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در دانشگاه تهران، دانشجویان مخالف و موافق دولت صبح یکشنبه در مقابل ساختمان محل سخنرانی وی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

دانشجویان مخالف دولت با دردست داشتن پلاکاردهایی، شعارهایی در انتقاد از رئیس جمهور، مرفه بودن مسولان، رواج اختلاس در کشور و رویکرد اقتصادی دولت سردادند.

شعارهای بخش دیگری از دانشجویان بر محورهایی چون دانشگاه پادگان نیست، نه به حصر دانشگاه و نه به سهمیه‌ها و بورسیه‌های غیر قانونی متمرکز بود.

عده دیگری از دانشجویان نیز به کمبودهای صنفی و آموزشی معترض بودند.

حسن روحانی در سخنرانی روز یکشنبه خود در جمع دانشگاهیان آنها را به نقد دولت فراخواند اما گفت نقد بیش از حد می‌تواند مفید نباشد.

حسن عباسی از منتقدان اصولگرای دولت به هفت ماه زندان محکوم شد

حسن عباسی
حسن عباسی

حسن عباسی از منتقدان اصولگرای دولت حسن روحانی به هفت ماه حبس محکوم شده است.

علیرضا آذربایجانی از مسولان ارشد معاونت حقوقی رئیس جمهور گفته است حکم صادره علیه حسن عباسی در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و او به‌زودی به زندان خواهد رفت.

به گفته وی دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۵ به جرم «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرده بود.

حسن عباسی طی سال‌های گذشته و در سخنرانی های متعدد از سیاست‌های داخلی و خارجی دولت حسن روحانی به تندی انتقاد کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG