لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۸

خبرخوان سه‌شنبه ۲۳ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و سومین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۱:۵۸ ۲۳.۵.۱۳۹۷

رئیس سازمان بسیج: اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به «محتکران کالا» هشدار داد که در آینده‌ای نزدیک اسامی آنها را به مردم اعلام خواهد کرد.

غلامحسین غیب‌پرور از آنچه «برنامه عملی» بسیج برای کشف انبارهای کالای احتکاری و پخش آنها در بازار نامید، خبر داد که به گفته وی این برنامه، در سراسر ایران «به صورت ساعتی در حال تغییر است».

وی به افرادی که «مایحتاج مردم را احتکار و از دست مردم پنهان می‌کنند»، گفته که این اقدام آنها «یک کار شیطانی» است و در صورتی که از کار خود «دست» بر ندارند، «با عمل انقلابی بسیج مواجه خواهند شد و این را ثابت و عمل کردیم و فقط حرف نمی‌زنیم».

آقای غیب‌پرور ورود بسیج به موضوع مبارزه با «مفاسد اقتصادی» با هماهنگی قوه قضائیه عنوان کرده و افزوده که شماری از اعضای این سازمان به عنوان «ضابط دستگاه قضا» در این زمینه وارد عمل شده‌اند.

۲۱:۵۰ ۲۳.۵.۱۳۹۷

انتشار اسامی ۱۰ نفر از «خریداران بزرگ» سکه در ایران

شش ماه پس از آغاز طرح پیش فروش سکه دولتی با سررسیدهای چند ماهه از سوی بانک مرکزی، برخی خبرگزاری‌های ایران اسامی ۱۰ نفر از خریداران بزرگ سکه را منتشر کرده‌اند.

در صدر این فهرست ۱۰ نفره، جوانی متولد سال ۶۵ به نام «سهیل.ش» قرار دارد که بیش از ۳۸ هزار عدد سکه با قیمتی حدود ۵۵ میلیارد تومان خریداری کرده است.

در رتبه دوم و سوم به ترتیب «جبار.س» متولد سال ۵۵ با خرید بیش از ۲۷ هزار قطعه سکه با رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان و «مصطفی.و» متولد سال ۴۴ با خرید حدود ۲۴ هزار قطعه سکه به قیمت حدود ۳۵ میلیارد تومان قرار دارند.

«رئوف.ع» متولد سال ۴۱ نفر با خرید ۱۵ هزار قطعه سکه با رقمی حدود ۲۲ میلیارد تومان، خانم «نجوا.ل» متولد سال ۵۵ با خرید بیش از ۱۲ هزار قطعه سکه با قیمت حدود ۱۷ میلیارد تومان، «غلامرضا.ع» متولد سال ۵۰ با خرید کمتر از ۱۲ هزار سکه در مقام‌های بعدی قرار دارند.

«امیرمنصور.ب» متولد دهه ۴۰ با پیش‌خرید ۱۱ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه و «علیرضا.س» و «کیوان.ی» به طور مشترک با خرید بیش از ۱۱ هزار قطعه سکه و «محمد سعید.خ» متولد دهه ۵۰ با خرید کمی بیشتر از ۱۰ هزار قطعه سکه در جایگاه‌های هشتم، نهم و دهم قرار دارند.

۱۹:۴۸ ۲۳.۵.۱۳۹۷

«۲۵۰ میلیارد دلار» ثبت سفارش واردات کالا در چهار ماه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران می‌گوید که تقاضای ثبت سفارش طی چهار ماه اخیر نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرد.

محمد شریعتمداری به خبرگزاری ایسنا گفته است: «اگر فرض کنید که همه این ثبت سفارش‌های انجام شده را بخواهیم وارد کنیم به ۲۵۰ میلیارد دلار می‌رسد که قابل تصور نیست».

دولت حسن روحانی در فروردین امسال با تک نرخی کردن دلار، قیمت آن را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت که هر نرخی به جز این «قاچاق» محسوب می‌شود.

با این حال، دلار ۴۲۰۰ تومانی باعث هجوم شدید واردکنندگان برای ثبت سفارش شد که به گفته وزیر صنعت ایران، «احساس دسترسی به یک رانت و سود قابل ملاحظه در برخی باعث ایجاد این تقاضای غیرمتعارف شده بود».

‌آقای شریعتمداری با بیان اینکه «در گذشته هفت میلیارد دلار کالای یارانه‌ای میان مردم توزیع می‌شد که تقریبا به صفر رسیده است»، گفته که با بازگشت تحریم‌ها، در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که «باید برخی از یارانه‌ها را به اقتصاد برگردانیم که احتمال سوء‌استفاده افزایش می‌یابد».

۱۹:۱۴ ۲۳.۵.۱۳۹۷

رضا خندان: ادامه بازداشت نسرین ستوده غیرقانونی است

با پایان دومین ماه از بازداشت موقت نسرین ستوده، وکیل دادگستری در ایران، به گفته همسرش، رضا خندان، ادامه بازداشت او غیرقانونی است مگر این که برای سومین بار این قرار بازداشت تمدید شود.

رضا خندان در گفت‌وگو با رادیو فردا تاکید کرد که نسرین ستوده سه وکیل را برای وکالتش به دادستانی معرفی کرده است اما دادستانی اعلام کرده که پرونده او شامل تبصره ماده ۴۸ شده و باید از میان لیست اعلام شده وکلا، ‌وکیل معرفی کند.

به گفته آقای خندان، عضویت و اداره گروه « ِلگام » از جمله اتهاماتی است که به پرونده قضایی همسرش اضافه شده‌ است.

نسرین ستوده، خردادماه گذشته، به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد.

خانم ستوده در ماجرای دختران خیابان انقلاب، وکالت چند تن از متهمان این پرونده از جمله شاپرک شجری‌زاده را بر عهده داشت.

آخرین وضعیت نسرین ستوده در گفت‌وگو با همسرش، رضا خندان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:27 0:00
لینک مستقیم

۱۹:۰۹ ۲۳.۵.۱۳۹۷

مذاکره مجاز، مذاکره ممنوع!

مصطفی تاج‌زاده از فعالان سیاسی نزدیک به اصلاح‌طلبان در توئیتی به ممنوعیت مذاکره با آمریکا از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، واکنش نشان داده و آن را در تناقض با رویکرد وی در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد دانست.

آقای تاج‌زاده نوشته است: «رهبر تحریم‌های نفتی/بانکی دوره‌ی احمدی‌نژاد را که همزمان با سه برابر شدن بهای ارز و طلا شد، جنگ تمام‌عیار اقتصادی خواند و با طرح نرمش قهرمانانه اجازه مذاکره در عمان را داد اما دلیل اصلی نابسامانی اقتصادی کنونی را نه تحریم، که بی‌تدبیری دولت خواند و مذاکره را ممنوع کرد!»

۱۷:۳۷ ۲۳.۵.۱۳۹۷

اسکاتلندیارد: حادثه لندن را تروریستی تلقی می‌کنیم

نیل باسو رئیس ضدتروریسم اسکاتلندیارد اعلام کرد با توجه به قرائن موجود در مورد حادثه روز سه‌شنبه در مقابل پارلمان تلقی پلیس این است که این اقدام تروریستی بوده است.

صبح سه‌شنبه یک خودرو با سرعت زیاد شماری از عابران را در مقابل پارلمان در لندن زیر گرفت و به موانع مسیر کوبید. راننده این خودرو دستگیر شده است. شاهدان عینی به پیشتر گفته‌ بودند که راننده عمداً عابران و دوچرخه‌سواران را زیر گرفته است. کسی در این حادثه کشته نشده و حال زخمی‌ها نیز وخیم نیست. چهره فرد مظنون در تصاویر رسانه‌های بریتانیایی هنگام دستگیری مشخص است.

۱۷:۰۷ ۲۳.۵.۱۳۹۷

خشکسالی در آلمان بیش از یک میلیارد دلار به کشاورزان ضرر زد

خبرگزاری آلمان گزارش داده خشکسالی در آلمان تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به بخش کشاورزی زیان وارد کرده است.

احتمال می‌رود برداشت محصولات کشاورزی در آلمان امسال به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته برسد.

تولید گندم آلمان در سال جاری با ۱۹ درصد کاهش به زیر ۲۰ میلیون تن کاهش می‌یابد.

۱۶:۵۳ ۲۳.۵.۱۳۹۷

نیمی از پزشکان تهرانی مالیات نمی‌دهند

محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران به ایسنا گفت حدود نیمی از پزشکان تهرانی مالیات نمی‌دهند. به گفته وی از میان حدود ۲۰ هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها ۱۱ هزار نفر برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارائه کردند.

۱۶:۴۸ ۲۳.۵.۱۳۹۷
پلی که در جنوآ فرو ریخت
پلی که در جنوآ فرو ریخت

۱۱ نفر در اثر فرو ریختن پل در ایتالیا کشته شدند

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد ۱۱ نفر در پی خراب شدن پلی در شهر جنوآ کشته شدند. بخش‌هایی از این پل از ارتفاع ۵۰ متری بر رودخانه، واگن‌های قطار و ساختمان‌ها فرو ریخته است.

۱۶:۴۰ ۲۳.۵.۱۳۹۷

چهره عصبانی حسن روحانی در نشست سران سه قوه

حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق لاریجانی روز سه‌شنبه در نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه‌ قوه شرکت کردند. در یکی از تصاویری که ایرنا از این نشست منتشر کرده، حسن روحانی، رئیس جمهور، چهره‌ای عصبانی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در این جلسه که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، «سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی با هدف مبارزه با جنگ روانی و التهاب‌آفرینی در جامعه نسبت به مسایل اقتصادی با رویکرد آرامش بخشی و ثبات به بازار تصویب شد.»

در همین جلسه، برای جلوگیری از کاهش عرضه کالاهای مورد نیاز مردم و در نتیجه افزایش قیمت کالاها، پیشنهادهایی مطرح شد.

دولت حسن روحانی پس از خروج آمریکا از برجام با چالش‌های عمیق اقتصادی مواجه شده که با نارضایی‌های گسترده در سطح کشور همراه بوده است. روز یکشنبه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مسئولان اجرایی را مسبب نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی عنوان کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG