لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

خبرخوان سه‌شنبه ۲۳ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و سومین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۱۶:۱۸ ۲۳.۵.۱۳۹۷

احتمال تخریب تخت جمشید با افزایش فرونشست‌های منطقه‌ای

علی اکبری، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت»، گفت: آب‌های زیرزمینی خاصیت خاصی دارند که اگر یک متر آب از آن برداشته می‌شود، شوری آب ۴۰ متر افزایش پیدا می‌کند، زمانی که فرونشست انجام می‌شود با هیچ ابزاری قابل کنترل نیست، حتی اگر بارندگی فراوانی هم صورت بگیرد، امکان جبران خلأ آب وجود ندارد چرا که خاک ظرفیت خودش را از دست داده‌است، از این جهت فرونشست‌ها عکس‌العمل زمین به رفتار بد انسان‌ها است، در صورت افزایش فرونشست‌ها ممکن است به آثار باستانی شیراز همچون تخت جمشید آسیب وارد شود.

۱۶:۰۱ ۲۳.۵.۱۳۹۷

قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از افزایش قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی خبر داد و اظهار داشت: همچنین قیمت مرغ گرم در عمده‌فروشی درب کشتارگاه، ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و توزیع درب واحدهای صنفی ۱۰ هزار و ۲۵۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال ۱۰۷۰۰ تومان و عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن، ۹۷۰۰ تومان است.

این در حالی است که ۱۰ روز پیش از این، محمد یوسفی، رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ در میدان بهمن به ۹ هزار تومان کاهش یافته‌است گفته بود: «در روزهای آینده باید شاهد کاهش قیمت دوباره این محصول باشیم.»

۱۵:۰۴ ۲۳.۵.۱۳۹۷
خاکسپاری کودکان یمنی
خاکسپاری کودکان یمنی

صلیب سرخ: ۴۰ کودک در میان کشته‌شدگان اتوبوس یمنی هستند

صلیب سرخ جهانی اعلام کرد ۴۰ نفر از ۵۱ سرنشین اتوبوسی که در حمله هوایی ائتلاف سعودی در شمال یمن کشته شدند، کودک بوده‌اند.

صلیب سرخ جهانی می‌افزاید ۵۱ نفر از ۷۹ نفری که روز پنجشنبه در استان صعده زخمی شدند، کودک هستند.

۱۴:۴۳ ۲۳.۵.۱۳۹۷

دود هورالعظیم بار دیگر در آسمان اهواز

اهواز و دود
اهواز و دود

در حالی مقام‌های مسئول از خاموش شدن آتش‌سوزی در هورالعظیم خبر داده‌اند، خبرگزاری فارس گزارش داده صبح سه‌شنبه بار دیگر دود آسمان اهواز را فراگرفته است. دود آتش‌سوزی هورالعظیم در عراق، یک ماه است که تنفس در شهرهای خوزستان را سخت‌تر کرده است. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته است آتش‌سوزی هورالعظیم ۱۰۰ درصد عمدی است.

۱۴:۲۶ ۲۳.۵.۱۳۹۷

اردوغان: کالاهای الکترونیکی آمریکایی را تحریم می‌کنیم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ترکیه به تلافی تحریم‌های آمریکا کالاهای الکترونیک آمریکایی را تحریم می‌کند.

واشینگتن به خاطر زندانی شدن اندرو کرگ برانسون کشیش آمریکایی به اتهام «جاسوسی» و ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن علیه ترکیه تحریم وضع کرده است.

۱۴:۱۹ ۲۳.۵.۱۳۹۷

انفجار مین و قطع پای یک کولبر پاوه‌ای

ایلنا گزارش کرده که روز یکشنبه یک کولبر به نام صبور یاری اهل روستای شمشیر پاوه در مرز نوسود بر اثر انفجار مین پای خود را از دست داد.

۱۳:۵۷ ۲۳.۵.۱۳۹۷

ورود هیئت ایرانی به سوریه برای کمک به بازسازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یک هیئت کارشناسی اقتصادی در برگیرنده ۱۴ کارشناس ارشد شماری از وزارتخانه‌های ایران وارد دمشق شد. این هیئت در فرودگاه دمشق مورد استقبال رانیا احمد معاون وزیر اقتصاد سوریه و شماری از مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گرفت. به گفته رانیا احمد، «نقش پیشرو ایران در برنامه بازسازی سوریه» مورد تأکید رهبری سیاسی سوریه است.

امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ایران، که ریاست این هیئت اقتصادی را برعهده دارد، در بدو ورود تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع ایرانی نقش مهمی در برنامه بازسازی سوریه داشته باشند.

۱۳:۳۵ ۲۳.۵.۱۳۹۷

برخورد خودرو با موانع پارلمان بریتانیا چند زخمی برجای گذاشت

پلیس لندن اعلام کرد روز سه‌شنبه یک خودرو به موانع پارلمان کوبید که شماری زخمی برجای گذاشت. راننده خودرو دستگیر شده و پلیس می‌گوید حال مصدومان وخیم نیست. هنوز ماهیت این حادثه مشخص نشده است اما پلیس لندن می‌گوید به فرد دستگیرشده ظن «تروریستی» دارد.

شاهدان عینی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که راننده عمداً عابران و دوچرخه‌سواران را زیر گرفته است.

۱۳:۰۹ ۲۳.۵.۱۳۹۷

عربستان سه صیاد بوشهری را آزاد کرد

مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر از آزادی سه صیاد ایرانی به نام‌های حسین زارع، سهراب و حسین اصلانی از زندان‌های عربستان خبر داد.

اردشیر یاراحمدی به ایرنا گفت این صیادان خردادماه سال گذشته بر اثر جزر و مد دریا وارد مرزهای آبی عربستان شده بود که گارد ساحلی این کشور اقدام به دستگیری آنان کرد. به گفته وی این صیادان در پی مذاکره وزارت خارجه ایران با عربستان آزاد شده‌اند.

۱۳:۰۳ ۲۳.۵.۱۳۹۷

فرشاد مومنی: شوک‌درمانی در اقتصاد رانتی فاجعه‌ می‌آفریند

فرشاد مومنی، اقتصاددان، در مصاحبه‌ای که سایت کلمه منتشر کرده، با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت می‌گوید بارها به حسن روحانی و تیم وی گفته که ممکن است با کنار رفتن باراک اوباما توافق هسته‌ای به هم بخورد و رئیس جمهوری بعدی زیر توافق بزند. این اقتصاددان می‌‌افزاید به دولت توصیه کرده بود که درآمد‌های نفتی و گازی را به عنوان دخایر استراتژیک تلقی کند و آن را به جز کار چندلایه کارشناسیِ مستقل مصرف نکند. وی همچنین با اشاره به افزایش بهای دلار برای درآمدزایی دولت، می‌گوید: «اصولا شوک‌درمانی در یک اقتصاد توسعه‌نیافته رانتی فاجعه‌آفرینی می‌کند.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG