لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

خبرخوان پنج‌شنبه ۲۵ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و پنجمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۰۰:۴۶ ۲۵.۵.۱۳۹۷

ترامپ مجوز امنیتی رئیس سابق «سی آی ای» را لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه مجوز امنیتی جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سی آی ای» را برای دسترسی‌ به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده لغو کرد.

به گزارش رویترز، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را اعلام کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که جان برنان از موقعیت خود در دسترسی به اطلاعات بسیار حساس برای طرح «ادعاهای بی‌اساس» علیه رئیس جمهوری استفاده کرده است.

جان برنان در دولت باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا، رئیس «سی آی ای» بود و از منتقدان سیاست های دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ گفته است، مجوز امنیتی شماری از مقام‌های سابق را که منتقد دولت او هستند، مورد بازبینی قرار می دهد. جیمز کلپر، رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا، جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی و سوزان رایس، مشاور ارشد امنیت ملی باراک اوباما از جمله این مقام‌ها هستند.

۰۰:۰۴ ۲۵.۵.۱۳۹۷

محمود صادقی: فعالان محیط‌‌ زیستی بازداشتی تحویل دادستانی شده‌اند

محمود صادقی، نماینده مجلس ایران، خبر داده که فعالان محیط‌‌ زیستی بازداشتی تحویل دادستانی شده‌اند ولی معلوم نیست چرا بازداشت آنها ادامه پیدا کرده است.

آقای صادقی شامگاه چهارشنبه توئیت کرد: «بنابر اظهار یک مسئول ذیربط در اطلاعات سپاه، بیش از دو هفته است که تحقیق و بازجویی از فعالان محیط‌ زیست تمام شده و آنها تحویل دادستانی شده‌اند. اما معلوم نیست چرا بازداشت آنها ادامه پیدا کرده است».

میرحسین خالقی، هومن جوکار، طاهر قدیریان، سام رجبی، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز و عبدالرضا کوهپایه از بهمن پارسال در بند دو الف سپاه پاسداران زندانی هستند.

حفاظت اطلاعات سپاه اتهام این افراد را جاسوسی اعلام کرده، ولی عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، می‌گوید که بنا به اعلام وزارت اطلاعات «مدرکی درباره جاسوسی این افراد وجود ندارد».

کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست، نیز همراه با این هشت نفر بازداشت شده بود که در ۲۱ بهمن پارسال به خانواده وی اطلاع داده شد که در زندان «خودکشی» کرده‌ است ولی خانواده‌اش این ادعا را رد کرده‌اند.

خبرهای مهم روز ۲۴ مرداد را در اینجا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG