لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۱

خبرخوان جمعه ۲۶ مرداد

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و ششمین روز از مردادماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۳:۲۳ ۲۶.۵.۱۳۹۷

رویترز: مذاکره آمریکا و روسیه دربارهٔ خروج نیروهای ایران از سوریه

خبرگزاری رویترز می‌گوید آمریکا و روسیه مذاکراتی دربارهٔ خروج نیروهای ایران از سوریه داشته‌اند و برای ادامه این مذاکرات، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مقامات ارشد روسیه در ژنو دیدار خواهد داشت.

براساس این گزارش، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته آینده با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این دیدار که در ژنو صورت خواهد گرفت، ادامه گفت‌وگوی رهبران آمریکا و روسیه در هلسینکی خواهد بود. به گفته یک مقام دولت آمریکا، جنگ سوریه در صدر دستور کار در این دیدار است.

۲۳:۱۸ ۲۶.۵.۱۳۹۷

مقام دفاعی ایران: «سامانه بومی اس۳۰۰ رونمایی می‌شود»

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم محمد احدی، معاون امور بین‌الملل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مدعی شد که «سامانه بومی‌سازی‌شده اس۳۰۰ تحت عنوان 'باور ۳۷۳' طراحی و اجرایی شده و تا پایان امسال رونمایی می‌شود.»

سامانه اس۳۰۰ یک سامانه قدرتمند پدافند موشکی روسی است که تحویل آن به ایران برای سال‌ها تحت تأثیر تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی با تعویق و تنش مواجه بوده است.

۲۱:۵۳ ۲۶.۵.۱۳۹۷

«۳۰ درصد مدارس جنوب سیستان و بلوچستان غیرقابل استفاده است»

محمدباسط درازهی، نماینده سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس، به خبرگزاری «خانه ملت» وضعیت مدارس خشتی و گِلی در استان سیستان و بلوچستان را بحرانی خواند و گفت: «۳۰ درصد مدارس جنوب بلوچستان خطرساز و غیرقابل استفاده است.»

وی با ذکر این که به ویژه در شهرستان مهرستان تقریباً اکثر مدارس خشتی و گلی است و در زمان طوفان و باران‌های شدید در استان جان دانش‌آموزان در خطر است، افزود: «وضعیت برخی مدارس به قدری وخیم است که حتی صلاح نیست یک دقیقه دانش‌آموزی در این مدارس تحصیل کند.»

۱۹:۵۵ ۲۶.۵.۱۳۹۷

شرکت بازیافت به دلیل طلب از شهرداری کرمانشاه «زباله‌ها را در شهر رها کرده‌است»

احمد صفری، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت» گفت: «مدیریت پسماند در شهرستان کرمانشاه در طی سالیان گذشته دچار مشکلات بسیاری شده و در طول این سال‌ها نیز هیچ دستگاه و نهادی درخصوص عدم امحاء صحیح، اصولی و بهداشتی زباله‌ها در کرمانشاه پاسخگو نیست .. و بوی تعفن حاصل از تجمع زباله‌ها برای ساکنین مرکز شهر در کرمانشاه دردسرساز شده‌است.»

او افزود: «با توجه به اینکه شرکت بازیافت زباله طلب بسیاری از شهرداری درکرمانشاه دارد، چندی است که به وظیفه خود دربازیافت به درستی عمل نکرده و مشخص نیست که چه تصمیمی در این خصوص اخذ خواهد شد.»

۱۹:۴۷ ۲۶.۵.۱۳۹۷

خطیب جمعه تهران: کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد

ابوترابی فرد
ابوترابی فرد

محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه تهران، در خطبه‌های خود با تأکید بر این‌که «کشور دیگر ظرفیت تکانه‌های ارزی را ندارد»، گفت: «بنابر این دولت نباید رضایت کوتاه‌مدت را ملاک اقدامات خود قرار دهد.»

ازجمله با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازار ارز و پول ایران نیز دچار آشفتگی شده است. رئیس جمهوری آمریکا خواستار مذاکره شده اما رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.

در همین روز عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، نیز در یک نشست بررسی مسائل اقتصادی گفت: «امروز امنیت کشور با اقتصاد گره خورده‌است و هیچ فاصله‌ای در این میان وجود ندارد و آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی در صورت عدم درمان، به ناامنی می‌انجامد.»

به گزارش روزنامه اطلاعات، وی در عین حال افزود که «تمامی مشکلات ارزی و اقتصادی امروز کشور ناشی از عملکرد دولت نیست.»

۱۹:۴۲ ۲۶.۵.۱۳۹۷

پزشکیان: رفع حصر و ممنوع‌التصویری برای حفظ انسجام لازم است

نائب رئیس مجلس می‌گوید برای حفظ انسجام و وحدت ملی، حصر و ممنوع‌التصویری باید حذف شوند

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، می‌گوید اتفاقاتی نظیر پایان حصر و پایان ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، می‌توانند موجب حفظ انسجام و تقویت سرمایه‌های اجتماعی شوند.

۱۹:۳۷ ۲۶.۵.۱۳۹۷

صدها تن از کارمندان گوگل به احتمال راه‌اندازی یک موتور جست‌وجوی تابع سانسور در چین اعتراض کردند

صدها تن از کارمندان شرکت گوگل در نامه‌ای به سیاست‌های این شرکت در کمک به راه‌اندازی یک «موتور جست‌وجوی تابع سانسور» برای چین اعتراض کردند. در این نامه که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، عنوان شده که گوگل حاضر شده تا خواسته‌های سختگیرانه چین برای اعمال سانسور و محدودیت را قبول کند و به شکل مخفیانه در حال ساخت موتور جست‌وجویی مطابق با آن محدودیت‌ها است.

مدیرعامل گوگل روز پنجشنبه در این رابطه گفته‌است که فعالیت‌های گوگل شفاف است و این شرکت در آستانه افتتاح هیچ موتور جست‌وجویی در چین نیست. کمپانی گوگل هشت سال پیش به خاطر وجود سانسور در چین و هک‌شدن‌های پی‌درپی تصمیم گرفت تا از این کشور خارج شود.
یک بار دیگر نیز در سال جاری میلادی، هزارن تن از کارمندان گوگل در اعتراض به امضای قراردادی ۱۰ میلیون دلار با نیروهای نظامی آمریکا اعتراض کرده بودند. این قرارداد دیگر تمدید نشد.

۱۹:۰۳ ۲۶.۵.۱۳۹۷

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان شد

عمران خان
عمران خان

عِمران خان، بازیکن سابق کریکت، روز جمعه از سوی مجلس پاکستان به عنوان نخست‌وزیر این کشور اعلام شد.

عمران خان در جریان رقابت‌ها از «لیبرال‌ها» در پاکستان انتقاد کرده و به گروه‌ها و چهره‌های محافظه‌کار و مذهبی نزدیک شده‌است.

شماری از احزاب پاکستان با اعتراض به آنچه «تقلب» در این انتخابات نامیده‌اند، گفته بودند در صورتی که انتخابات دوباره برگزار نشود، دست به تظاهرات سراسری خواهند زد. مقام‌های

وزارت خارجه ایالات متحده نیز از نحوه برگزاری انتخابات در این کشور ابراز نگرانی کرده بود. آمریکا در عین حال آمادگی خود برای همکاری با دولت جدید در اسلام‌آباد را اعلام کرده‌است.

۱۸:۴۶ ۲۶.۵.۱۳۹۷

زخمی شدن ۴ مرزبان؛ پنج برابر شدن درگیری‌های مرزی ایران

محمد فلاحی، فرماندار بانه خبر داد که در درگیری نیروهای مرزبانی با مخالفان مسلح جمهوری اسلامی در مسیر جاده «برده‌بوک» بانه چهار مرزبان زخمی شدند.

گروهی موسوم به «عقاب‌های زاگرس»، با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و اعلام کردند که «کوثری» مسئول هنگ مرزی «چومان و زله» یکی از زخمی‌شدگان است.

در روزهای اخیر قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کل کشور، در بازدید از یگان مرزی آذربایجان غربی، خبر داد که درگیری‌های مرزی یا به گفته او «شرارت‌ها» در مرز اخیراً افزایشی پنج برابری نشان می‌دهد.

۱۸:۲۸ ۲۶.۵.۱۳۹۷

علم‌الهدی: می‌دزدند، می‌خورند و می‌برند

احمد علم‌الهدی، خطیب جمعه مشهد گفت: «رهبری صریحاً گفتند آقای رئیس‌جمهور آمد و صریحاً اعتراف کرد که اگر محدودیت‌های شما نبود، ما امتیازهای بیشتری می‌دادیم. اگر رهبری نبودند و ایشان مانع نمی‌شد، در این برجام شکست‌خورده و لعنتی، دولتی‌ها بیشتر امتیاز می‌دادند. چشم باز کردند، دیدند آمریکا زیرحساب زده، هزاران سانتریفیوژ ما به حلب پاره تبدیل شده و چاله راکتور ما را بتون ریخته‌اند.»

او خطاب به دولت روحانی افزود: «به‌جای اینکه مردم از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید که عده‌ای افراد سودجو از این شرایط استفاده می‌کنند، می‌دزدند، می‌خورند و می‌برند، بعد بگوییم با فرانسه، انگلیس و آلمان توافق کنیم؟»

رهبر جمهوری اسلامی روز دوشنبه در مورد توافق هسته‌ای گفته بود: «در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین‌شده هم عبور کردند. رئیس‌جمهور اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود ما امتیازات بیشتری می‌دادیم.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG