لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

عامل تلف شدن ۵ گورخر «یا خطای انسانی بوده یا تزریق بیش ازحد داروی بیهوشی»

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

خبرخوان روز پنجشنبه نوزدهم مهر را می‌توانید در اینجا بخوانید.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا عربستان را مسئول قتل جمال خاشقجی دانست

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید به باور او جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی به قتل رسیده و هیچ تردیدی وجود نداد که عربستان سعودی این قتل را انجام داده است.

سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر به سی‌ان‌ان گفت سازمان‌های اطلاعاتی، عربستان سعودی را مستقیما مسئول ناپدید شدن جمال خاشقجی ستون‌نویس روزنامه «واشینگتن‌پست» می‌دانند.

برپایه گزارش‌های منتشر شده در روزنامه واشینگتن پست و نیویورک‌تایمز، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مکالمات مقام‌های سعودی را شنود کرده‌اند که از قصد خود برای به دام انداختن جمال خاشقجی و انتقال آن به عربستان خبر داده‌اند.‌

نماینده مجلس: آب رفسنجان آرسنیک دارد

احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس ایران، از تأثیر مخرب زیست‌محیطی کارخانه مس سرچشمه گفت و افزود آب آشامیدنی شهر رفسنجان در نتیجه کار این کارخانه سرطان‌زا شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مجلس گفته است آرسنیک خون مردم منطقه به دلیل نوشیدن آب ۲۰ برابر حد مجاز است.

احمد انارکی با اعلام اینکه سازمان محیط‌زیست باید فکر جدی در برخورد با مسئولان این کارخانه کرده و حتی آن را تعطیل کند، افزود که کارخانه مس سرچشمه به صورت «خصولتی» اداره می‌شود، به گونه‌ای که بخشی از سهام آن مربوط به سهام عدالت بوده و بخشی در اختیار بانک‌های خصوصی است.

خریدار نقاشی رشته رشته شده بنکسی می‌گوید همچنان این اثر را می‌خواهد

زنی که در حراج ساثبی لندن با قبول پرداخت بیش از یک میلیون دلار٬ نقاشی بنکسی٬ نقاش خیابانی مشهور بریتانیایی را از آن خود کرده است٬ می‌گوید علیرغم رشته رشته شدن بخش زیادی از این اثر٬ همچنان می‌خواهد مبلغ پیشنهادی را برای این اثر بپردازد.

نقاشی «دختر و بادکنک» بنکسی که سال ۲۰۰۶ کشیده شده است٬ ۱۳ مهرماه و لحظاتی پس از به فروش رفتن٬ مقابل چشم همگان رشته رشته شد.

بنکسی پس از این واقعه در صفحه اینستاگرام خود توضیح داد که پیشتر در قاب این اثر یک کاغذ خردکن کار گذاشته بود که به محض فروش رفتن این اثر٬ از راه دور فعال شده و اثر را رشته رشته کرده بود.

برخی می‌گویند رشته رشته شدن این اثر حتی می‌تواند ارزش آن را خیلی بیشتر کرده باشد.

ملانیا ترامپ: مرا بیش از هر فرد دیگری در جهان آزار می‌دهند

بانوی اول آمریکا می‌گوید به این دلیل کارزار مقابله با آزار اینترنتی را به راه انداخته است که خودش بیشترین آزار را در جهان تجربه کرده است.

ملانیا ترامپ روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری اِی‌بی‌سی گفت این کارزار را به خاطر آن‌چه مردم درباره او می‌گویند آغاز کرده است و افزود: «می‌توانم بگویم من را بیش از فرد دیگری در جهان آزار می‌دهند.»

او تاکید کرد که باید به بچه‌ها «رفتار عاطفی اجتماعی» را آموخت تا وقتی بزرگ می‌شوند بدانند چطور با این دست مسائل برخورد کنند.

کارزار «بهترین باش» ملانیا ترامپ بر روی رفتار در شبکه‌های اجتماعی و آنلاین تمرکز دارد.

جوان‌ترین میلیاردر آفریقا ربوده شد

محمد دوجی
محمد دوجی

به گفته پلیس تانزانیا محمد دوجی٬ ۴۳ ساله٬ جوان‌ترین میلیاردر آفریقا ٬ صبح پنجشنبه مقابل یک هتل در دارالسلام ربوده شده است.

هنوز انگیزه این آدم‌ربایی مشخص نیست.

آقای دوجی مدیر شرکت «می‌-تل» است که در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی٬ غذایی و حمل و نقل٬ در حدود ۱۰ کشور جهان فعال است. گفته می‌شود ثروت آقای دوجی به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

محمد دوجی که دانش‌آموخته دانشگاه جورج تاون واشینگتن است٬ از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ نماینده پارلمان تانزانیا بود.

نماینده مجلس: بیش از دو میلیون نفر قدرت خریدشان را از دست داده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید در شرایط فعلی ایران «بیش از دو میلیون نفر قدرت خریدشان را به طور کامل از دست داده و نیاز به حمایت دولت دارند».

رسول خضری روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت ضمن اظهار این موضوع خاطر نشان کرد که در شرایط فعلی افرادی که «زیر سه میلیون تومان» حقوق دریافت می‌کنند زیر خط فقر به حساب می‌آیند.

وی افزود که با توجه به کاهش قدرت خریدم مردم و افزایش قیمت‌ها٬ با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس قرار بر این شد که بسته حمایتی «۱۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومانی» به اقشار آسیب‌پذیر تعلق بگیرد.

تندباد مایکل جان دستکم شش تن را در آمریکا گرفت

برخورد امواج با خانه‌ها در فلوریدا
برخورد امواج با خانه‌ها در فلوریدا

​تندباد مایکل که روز چهارشنبه به سواحل آمریکا رسیده است٬ تا این لحظه جان دستکم شش تن را در ایالات فلوریدا٬ جورجیا و کارولینای شمالی گرفته است.

روز پنجشنبه نزدیک به ۹۵۰ هزار ساختمان در ایالات فلوریدا٬ آلاباما٬ کارولینای شمالی و جنوبی و جورجیا در اثر این تندباد دچار قطعی برق بوده‌اند.

به گزارش رویترز این تندباد که در مواردی سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است٬ ساختمان‌ها را تخریب کرده و درختان را از جا کنده است. با این‌حال روز پنجشنبه از شدت این تندباد تا حدی کاسته شده است.

تندباد مایکل سومین تندباد قدرتمند ثبت شده در آمریکا است.

ترامپ می‌گوید دلیلی برای توقف فروش تسلیحات به عربستان نمی‌بیند

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید دلیلی نمی‌بیند که جلوی فروش گسترده تسلیحات به عربستان را بگیرد. در پی ناپدیدشدن روزنامه‌نگار سعودی، شماری از نمایندگان کنگره از ترامپ خواسته‌اند دستور دهد تحت قوانینی که اجازه اعمال تحریم‌هایی را می‌دهد، تحقیقاتی در این مورد انجام شود.

روز گذشته، سناتور باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا، به خبرنگاران گفته بود «اگر مشخص شود آن‌ها (حکومت عربستان سعودی) یک روزنامه‌نگار را به قتل رسانده‌اند، این موضوع به‌شکل عمده‌ای بر روابط ما تاثیر خواهد گذاشت». سناتور کورکر گفته در آن صورت «باید تحریم‌های چشم‌گیری» اعمال کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفته «من دوست ندارم جلوی ورود پولی عظیم که به کشورمان سرازیر می‌شود را بگیرم. آن‌ها ۱۱۰ میلیارد دلار خرج جنگ‌افزار می‌کنند».

آقای ترامپ می‌گوید این پول برای اقتصاد کشورش و ایجاد فرصت‌های شغلی مهم است: «من از این ایده که جلوی سرمایه ۱۱۰ میلیارد دلاری در ایالات متحده را بگیریم خوشم نمی‌آید؛ چون می‌دانید آن‌ها چه خواهند کرد؟ آن‌ها این پول را می‌برند و در روسیه، چین، یا جای دیگر خرج می‌کنند».

«کشیش آمریکایی در پی توافق پنهان واشینگتن و آنکارا آزاد می‌شود»

کاخ سفید انتظار دارد که اندرو برانسون، کشیش اهل ایالت کرولینای شمای که در ترکیه زندانی شده است، روز جمعه آزاد شود و تا چند روز بعد نیز به آمریکا بازگردد.

شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از مقامات ارشد دولت ایالات متحده گزارش داده که واشینگتن در روزهای اخیر با آنکارا به توافق رسیده که اندرو برانسون در جلسه بعدی دادگاه که همین امروز خواهد بود، از برخی اتهامات خود تبرئه شود.

این گزارش می‌گوید که جزییات توافق میان دو کشور هنوز روشن نیست، اما برخی منابع مطلع می‌گویند که ایالات متحده در قبال آزادی آقای برانسون فشارهای اقتصادی بر ترکیه را کاهش خواهد داد.

اندرو برانسون از دو سال قبل در ترکیه زندانی است. اتهامات او «جاسوسی»، «تروریسم» وارتباط با شبکه فتح الله گولن، روحانی تبعیدی ترک مقیم آمریکا و گروهای شورشی کرد عنوان شده است.

محاکمه کشیش اندرو برانسون باعث تشدید اختلافات آمریکا و ترکیه شد و به آنجا رسید که واشینگتن علاوه بر تحریم، تعرفه کالاهای وارداتی از ترکیه را افزایش دهد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG