لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۶

مرکل در تماس با پادشاه عربستان قتل خاشقجی را «شدیدا» محکوم کرد

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

علی ربیعی: علی لاریجانی نمی‌خواست من وزیر بمانم

علی ربیعی وزیر سابق کار، علی لاریجانی، رئیس مجلس را متهم کرده است که تمایلی به ادامه کار او نداشته و جلسه استیضاح را به نحوی اداره کرده است که او رای نیاورد.

مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه، ۱۷ مردادماه، پس از شنیدن دفاعیات علی ربیعی، وزیر کار، از عملکردش قانع نشد و با ۱۲۹ رای به خروج او از این وزارتخانه رای داد.

علی ربیعی در مصاحبه با روزنامه همشهری گفته است:«به هر حال رئیس مجلس هم نمی‌خواست من وزیر بمانم.»

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دلایل مخالفت علی لاریجانی گفته است:«وارد نشویم.»

علی ربیعی تصریح کرده است: «آقای لاریجانی به نوعی جلسه را اداره کرد که من بیفتم. استیضاح را از کمیسیون درآورده و سریع در دستور کار گذاشتند. حتی آدم‌های نزدیک به ایشان در جلسه کارت جمع می‌کردند.»

پوتین: میزبانان موشک‌های آمریکایی در تیررس روسیه خواهند بود

رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید اگر ایالات متحده دست به انتقال و استقرار موشک‌های میان‌برد در اروپا بزند، مسکو کشورهای میزبان این جنگ‌افزارها را در تیررس خود قرار می‌دهد.

اظهارات ولادیمیر پوتین، دوم آبان ماه، ابراز شده‌است؛ کم‌تر از یک هفته پس از آن‌که دونالد ترامپ اعلام کرد از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با مسکو خارج می‌شود.

رئیس‌جمهوری روسیه، روز چهارشنبه، پس از دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا، به خبرنگاران گفته است «ملت‌های اروپایی که با چنین چیزی موافقت کنند، باید درک کنند که کشور خود را محتملا با تهدید حمله‌ تلافی‌جویانه روبه‌رو ساخته‌اند. این‌ها مسائل کاملا روشنی هستند».

او سپس افزوده «من نمی‌دانم چرا ما باید اروپا را با چنین خطر جدی روبه‌رو سازیم… من دلیلی برای آن نمی‌بینم».

پوتین اظهار کرده «این انتخاب ما نیست. ما مایل به انجام چنین کاری نیستیم».

روز گذشته ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از آمریکا دفاع کرده و در عین حال گفته بود روسیه پیمان مربوط به موشک‌های اتمی میان‌برد را زیر پا گذاشته و قرار نیست که کشورهای اروپایی «در واکنش به تسلیحات اتمی بیشتر متوسل شوند».

اعلام جرم دادستان تهران علیه خبرنگار روزنامه ابتکار

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ایران روز چهارشنبه خبر داده که دادستانی تهران علیه یک خبرنگار اعلام جرم کرده و خواستار تعقیب قضایی متهم شده است.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه گفته که این خبرنگار در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار فعالیت رسانه‌ای می‌کرد و «مطالب متعدد توهین‌آمیز علیه حضرت اباعبدالله منتشر کرده است».

دادستانی تهران نامی از این خبرنگار و روزنامه نبرده است ولی روزنامه ابتکار اطلاعیه‌ای صادر و تایید کرده که خبرنگار مورد اشاره دادستانی، با این روزنامه همکاری می‌کرده است. ابتکار گفته که وی را اخراج کرده است.

این روزنامه در شماره روز یکشنبه خود گزارشی با عنوان «بیماری در کمین زائران بی‌ملاحظه!» به قلم «پویان خوشحال» منتشر کرد که نویسنده در آن، از عبارت «چهلمین روز درگذشت امام حسین» استفاده کرده است.

ظاهرا دادستانی تهران به این دلیل علیه خبرنگار یاد شده اعلام جرم کرده، که وی از کلمه «شهادت» استفاده نکرده است.

دستگیری ضاربی که زنان تهرانی را با درفش می‌زد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری موتورسواری خبر داد که با درفش به زنان در نقاط مختلف پایتخت حمله می‌کرد.

علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به خبرگزاری ایسنا گفت: «در پی وقوع چندین فقره جرح بانوان در مناطق مختلف شهر تهران توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت با استفاده از یک جسم تیز، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت».

خبرگزاری فارس نیز گزارش داده که متهم در اظهارات اولیه عنوان گفته است: «مدتی است که با همسرم دچار مشکل شدم طوری که همسرم خانه را ترک کرده است؛ به همین علت از تمامی زنان متنفر شدم و تصمیم به انتقام‌ گرفتم. یک شی‌ء نوک تیز داشتم که آن را برداشته و سوار موتورسیکلت شدم؛ در خیابان‌های شهر به دنبال خانم‌ها می‌رفتم و در مکانی خلوت با جسم تیز به آنها می‌زدم».

خبرهای روز چهارشنبه دوم آبان را می‌توانید در اینجا بخوانید.

XS
SM
MD
LG