لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

خبرخوان چهارشنبه ۲۱ شهریور

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان در بیست و یکمین روز از شهریورماه ۹۷ را لحظه به لحظه اینجا بخوانید.

۲۲:۳۷ ۲۱.۶.۱۳۹۷

تخصیص دلار ۷ هزار تومانی به زائران اربعین

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد بهای ویزای عراق در حدود ۴۱ دلار است و برای زائران اربعین طبق توافق با بانک مرکزی دلار هفت هزار تومانیِ بازار تعادلی تعلق می‌گیرد. دلار هم‌اکنون در بازار آزاد در کانال ۱۳ هزار تومان قرار دارد.

در حال حاضر دلار به چندین قیمت به بازار ایران تزریق می‌شود: دلار ۴۲۰۰ تومانی، دلار بازار تعادلی، دلار بازار ثانویه و دلار بازار آزاد. این اختلاف قیمت، رقابت برای دریافت انواع ارزهای ارزان‌تر از دولت را بیشتر کرده است.

۲۲:۰۶ ۲۱.۶.۱۳۹۷

۲۰ درصد دانش‌آموزان ایرانی مبتلا به چاقی هستند

«۲۰ درصد» دانش‌آموزان ایرانی مبتلا به چاقی هستند که به گفته زهرا عبدالهی مدیر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت می‌تواند موجب بروز دیابت، کبدچرب، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی شود

این مقام وزارت بهداشت در عین حال به ایسنا گفت در دهه گذشته کوتاه قدی ‌به طور قابل ملاحظه‌ای در میان دانش‌آموزان کاهش یافته و تنها «حدود چهار درصد از کودکان زیر پنج سال کوتاه‌قد هستند.»

۲۱:۵۲ ۲۱.۶.۱۳۹۷

افزایش تلفات مشروبات تقلبی در کرج

عیسی قبادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان البرز اعلام کرد شمار مسمومیت‌های ناشی از مشروبات تقلبی در کرج به ۳۴ نفر افزایش یافته و ۴ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام استانداری البرز به ایلنا گفت: «از ۳۰ نفر دیگر ۷ نفر به دلیل وخامت وضعیت‌شان در بخش‌های ویژه بستری و تحت مراقبت هستند و تعداد ۶ نفر در بخش اورژانس بستری‌اند و مابقی نیز سرپایی مداوا شدند.»

برپایه این گزارش این مشروبات تقلبی در مشکین‌دشت فردیس توزیع شده است.

۲۰:۳۵ ۲۱.۶.۱۳۹۷

دادگاه بار دیگر به نفع بازپرس فیلترکننده تلگرام رای داد

خبرگزاری ایسنا از قرار منع تعقیب بازپرس صادرکننده دستور فیلتر تلگرام خبر داد. بیژن قاسم‌زاده بازپرس دادسرای رسانه در سال ۱۳۹۷ دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد که حتی با اعتراض حسن روحانی رئیس جمهور مواجه شد.

در پی این دستور گروهی از وکلا از این بازپرس شکایت کردند که در همان مراحل اولیه به نفع بازپرس قاسم‌زاده حکم منع تعقیب صادر شد.

وکلا بار دیگر نسبت به حکم صادر شده اعتراض کردند اما شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ ویژه کارکنان دولت هم به نفع بازپرس دادسرای رسانه رای داد.

۲۰:۱۵ ۲۱.۶.۱۳۹۷

دعوت به مناظره از مشاور اقتصادی حسن روحانی

حسین راغفر
حسین راغفر

حسین راغفر یکی از امضاکنندگان نامه ۳۸ اقتصاددان به حسن روحانی، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور را به مناظره دعوت کرد.

حسین راغفر نوشته است: «هم‌اکنون که اقتصاد ایران بزرگترین شوک تاریخی ارزی خود را تجربه می‌کند و هرج و مرج و بی‌ثباتی و نااطمینانی بر آن حکمفرما شده است، گروهی که خود مسبب و زمینه‌ساز این اوضاع هستند، در مقام دادستان نشسته‌اند و منتقدین را متهم می‌کنند.»

راغفر در ادامه برای روشن شدن ابعاد و شرایط کنونی و بحران‌های پیش رو مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور را به مناظره عمومی دعوت کرده است.

۱۵ مرداد ماه ۳۸ اقتصاددان در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی برای برون‌رفت از شرایط کنونی ۲۰ راهکار ارائه دادند. با این حال حسن روحانی هنوز حاضر نشده با این گروه‌ از اقتصاددان‌ها دیدار کند. فرشاد مومنی مشاور میرحسین موسوی گفته است که نامه دوم اقتصاددان‌ها به رئیس جمهور نیز به‌زودی منتشر می‌شود.

۱۹:۵۹ ۲۱.۶.۱۳۹۷

محمود صادقی: فاجعه عریان زیست‌محیطی در جنوب تهران محصول مدیریت غیرعلمی است

محمود صادقی نماینده مجلس «فاجعه عریان زیست محیطی» در جنوب تهران را «محصول مدیریت ناکارآمد، ازهم گسسته و غیرعلمی حاکم بر کشور» دانست.

نماینده تهران «آبیاری با آب‌های آلوده و سمی، فقر و فلاکت و فساد و آلودگی در گود محمودآباد، انباشت کوه بزرگی از زباله‌های سمی» را به عنوان گوشه‌ای از این بحران عنوان کرده است.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های مختلفی از رها شددن زباله‌های خطرناک بیمارستانی، آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب، آلودگی نفتی آب‌های جنوب تهران در رسانه‌ها منتشر شده است.

۱۸:۳۹ ۲۱.۶.۱۳۹۷

زنگنه: ایران و آذربایجان ۵۰-۵۰ از میدان‌های الوند و البرز بهره‌برداری‌ می‌کنند

بیژن نامدار زنگنه در واکنش به ابهامات مطرح شده درباره میدان‌های نفتی الوند و البرز در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران گفت: «‌حرف‌های بی‌ربط و بی‌خودی در این زمینه می‌زنند که پایه واقعی ندارد. در این شرایط هر کسی در این زمینه صحبتی می‌کند. توافق ما با آذربایجان مربوط به اواخر سال قبل و اوایل امسال بود و قرار شده است بر مبنای ۵۰-۵۰ از این میادین بهره‌برداری شود.»

۱۸:۱۹ ۲۱.۶.۱۳۹۷

شینوک نیروی هوایی در اطراف کرج دچار سانحه شد

​یک فروند بالگرد شینوک متعلق به نیروی هوایی ارتش در اطراف کرج دچار سانه شد. بنا بر گزارش فارس این بالگرد فرود سخت داشته و دچار آسیب شده است. در این حادثه کسی آسیبی ندیده است.

۱۸:۰۶ ۲۱.۶.۱۳۹۷

حسین عرفانی دوبلور پیشکسوت درگذشت

حسین عرفانی دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون روز چهارشنبه در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان درگذشت.

حسین عرفانی به جای بازیگرانی چون همفری بوگارت، مورگان فریمن، ساموئل ال جکسون، آرنولد شوارتزنگر اکبر عبدی، کاظم افرندنیا، جمشید هاشم‌پور، محمد برسوزیان و محمد مطیع در کارتون‌هایی چون لوک خوش‌شناس صداپیشگی کرده است.

مراسم تششیع این هنرمند روز پنجشنبه از مسجد بلال صدا و سیما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود.

۱۷:۴۰ ۲۱.۶.۱۳۹۷

پیشنهاد پوتین به ژاپن برای امضای پیمان صلح

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به ژاپن پیشنهاد داد تا پایان سال جاری میلادی پیمان صلح میان دو کشور امضا شود.

ولادیمیر پوتین این پیشنهاد را در جریان سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به روسیه مطرح کرد. نخست‌وزیر ژاپن برای شرکت در یک نشست اقتصادی به ولادی‌وستوک رفته است. روسیه و ژاپن بر سر جزایری که در جنگ جهانی دوم به اشغال اتحاد جماهیر شوروی درآمد هنوز پیمان صلح امضا نکرده‌اند.

در حالی که شینزو آبه از واکنش به این پیشنهاد خودداری کرده یکی از مقام‌های ژاپنی اعلام داشت در موضع ژاپن تغییری رخ نداده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG