لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

شعارهای شبانه در هشت منطقه تهران؛ اعتراضات در خوابگاه‌های دانشجویی


مناطق مختلف تهران از جمله بلوار فردوس، اباذر، شهر زیبا، کوی بیمه و اکباتان، وردآورد، یافت‌آباد، سهروردی، مجیدیه و لویزان شامگاه شنبه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و «پخش آژیر انقلاب» به عنوان اعتراضی نمادین بود.

تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی پایتخت از جمله خوابگاه دختران دانشگاه تهران هم صحنه با برپایی اعتراضات شبانه و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» دانشجویان بودند.

بلوار فردوس در غرب تهران شامگاه یک‌شنبه بیست و چهارم دی ماه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی بود. جمعی از مردم معترض در شعارهای خود علیه جمهوری اسلامی از جمله شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

جمعی از معترضان نیز شامگاه شنبه در محله اباذر، واقع در غرب تهران، به سردادن شعارهای شبانه پرداختند. «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر سپاهی» از جمله شعارهای معترضان در محله اباذر بود.

در شهر زیبا نیز جمعی از معترضان شامگاه شنبه به سردادن شعارهای شبانه و از جمله شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» پرداختند.

کوی بیمه و شهرک اکباتان دو منطقه مسکونی همجوار در غرب تهران نیز شامگاه شنبه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم بود.

«مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» از جمله شعارهای شبانه معترضان در این منطقه بود.

جمعی از معترضان نیز در منطقه پونک، در شمال غربی تهران، نیز شعارهای شبانه از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

منطقه وردآورد، غربی‌ترین منطقه شهر تهران، نیز شامگاه شنبه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. «مرگ بر جمهوری اسلامی» از جمله شعارهای معترضان در این منطقه بود.
مجیدیه در شرق تهران هم شنبه شب شاهد شعارهای شبانه معترضان از داخل خانه‌ها فراز مجتمع‌های مسکونی بود. معترضان در مجیدیه شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

در لویزان نیز جمعی از مردم شامگاه شنبه از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود به سردادن شعارهایی چون «فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»، «عمامه رهبری، وقتشه که بپری»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سردادند.

گسترش سردادن شعارهای شبانه و ضد حکومتی به لویزان طی چند شب گذشته درحالی است که بخش گسترده‌ای از ساختمان‌های مسکونی این منطقه محل سکونت یا خانه‌های سازمانی نیروهای نظامی است.

اعتراضات در خوابگاه‌های دانشجویی

بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی در تهران نیز شامگاه شنبه به صحنه اعتراضات و شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی تبدیل شدند. دانشجویان معترض از جمله در خوابگاه دختران چمران دانشگاه تهران با همراهی جمعی از مردم ساکن ساختمان‌های همسایه اقدام به سردادن شعارهای اعتراض کردند.

«فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» از جمله شعارهای دانشجویان و مردم معترض در محدوده این خوابگاه بود.

معترضان همچنین در منطقه شانزده تهران و همچنین یافت‌آباد در منطقه هفده و سهروردی در منطقه هفت تهران اقدام به پخش «آژیر انقلاب» کردند. شهر صدای شیراز نیز شامگاه شنبه شاهد پخش «آژیر انقلاب» بود.

پخش «آژیر انقلاب» در جریان اعتراضات سراسری گسترش یافته و در مناطق مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران معترضان از آن به عنوان اعتراضی نمادین استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG