لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

رهبر کره شمالی: هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوا با آمریکا است


شهروندان ژاپنی در حال مشاهده اخبار آزمایش موشکی کره شمالی (عکس از آرشیو)
شهروندان ژاپنی در حال مشاهده اخبار آزمایش موشکی کره شمالی (عکس از آرشیو)

کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی گفته است که هدف نهایی پیونگ یانگ دستیابی به توازن قوا با آمریکا است.

به گزارش روز شنبه ۲۵ شهریور خبرگزاری ک.سی.ان.ای. کره شمالی،کیم جونگ اون تاکید کرده است: هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوای واقعی با آمریکا است تا دیگر رهبران آمریکا جرات نکنند از بکارگیری گزینه نظامی حرف بزنند.

این خبرگزاری همچنین عکس هایی از کیم جونگ اون منتشر کرده است که در کنار سایر مقام های بلندپایه کره شمالی در حال نظارت بر شلیک موشک است.

طبق این گزارش کیم جونگ اون اضافه کرده است، توانایی و دقت موشک «هواسانگ ۱۲» تایید شد.

کره شمالی روز جمعه دست به یک آزمایش موشکی دیگری زد که واکنش های بین المللی در پی داشته است.

به گزارش رویترز، کره شمالی در دوران رهبری کیم جونگ اون با شتاب دادن به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود، درصدد است به قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا دست یابد.

این در حالی است که هربرت مک‌مستر ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، گفت، از همه ظرفیت های دیپلماتیک برای حل این بحران استفاده شده است.

هربرت مک‌مستر در یک کنفرانس خبری تاکید کرده است:‌ آنهایی که از فقدان گزینه نظامی صحبت می کنند، (بدانند) که گزینه نظامی وجود دارد، هرچند این گزینه ای نیست که ما آن را ترجیح بدهیم.

آقای مک مستر با این حال تصریح کرده است که بحران کره شمالی یک «مساله جهانی» است و همه اعضای جامعه بین المللی می بایست اقدامات خود و با اجرای قطعنامه های شورای امنیت به حل آن کمک کنند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این کنفرانس خبری با اشاره به تحریم های اخیر شورای امنیت علیه کره شمالی تصریح کرده است، پیونگ یانگ هنوز به طور کامل پیامدهای این تحریم ها را احساس نکرده است.

خانم هیلی با مهم دانستن این تحریم ها تاکید کرده است، زمان بیشتری نیاز است تا تاثیر این تحریم مشخص شود.

درهمین زمینه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، هم گفته است، رژیم منزوی کره شمالی اکنون تهدیدی جدی برای کشورهای دمکراتیکی مانند کره جنوبی و ژاپن است و این رژیم به طور فزاینده ای در حال تهاجمی تر شدن است.

آقای تیلرسون اضافه کرده است: کره شمالی اکنون یک تهدید جهانی است و این تهدید مستلزم پاسخی بین المللی است.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز جمعه آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده است.

در همین زمینه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد و آن را نقض جدی قطعنامه‌های شورای امنیت این سازمان دانست.

آقای گوترش از رهبران کره شمالی خواسته است ضمن خودداری از انجام آزمایش‌های هسته ای و موشکی بیشتر، به قطعنامه‌های شورای امنیت در این‌باره پایبند بمانند و اجازه بدهند که فضا برای ازسرگیری گفت‌وگوهای جدی حول موضوع خلع سلاح هسته‌ای مساعد شود.

کره شمالی روز جمعه برای دومین بار ظرف مدتی کمتر از یک ماه موشک دیگری را از فراز خاک ژاپن به سوی آب‌های اقیانوس آرام شلیک کرد.

به گفته مقامات دولت ژاپن، این موشک از آسمان هوکایدو واقع در شمال عبور کرده و در حدود دو کیلومتری شرق ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمده است.

منابع نظامی کره جنوبی نیز می‌گویند که این موشک مسافتی حدود سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر را طی کرده که برای رسیدن به گوام بخشی از قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام که کره شمالی آن را تهدید کرده کافی است.

XS
SM
MD
LG