لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

طرح بوش برای برگزاری کنفرانس صلح خاورميانه


جرج بوش رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد یک کنفرانس جهانی برای از سر گیری مذاکرات صلح خاورمیانه را مطرح کرده است
جرج بوش رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد یک کنفرانس جهانی برای از سر گیری مذاکرات صلح خاورمیانه را مطرح کرده است

جرج بوش رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه ۱۶ ژوئيه، طرح برگزاری يک کنفرانس جهانی را برای از سر گيری مذاکرات صلح خاورميانه اعلام کرد.


در کنفرانس پيشنهادی آقای بوش که قرار است در پايان سال جاری ميلادی برگزار شود، اسراييل، فلسطينی ها و کشور های عربی که از تشکيل کشور مستقل فلسطينی حمايت می کنند، شرکت می کنند..


به گفته جرج بوش، کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا رياست اين کنفرانس را بر عهده خواهد داشت.


آقای بوش، بر افزايش حمايت آمريکا از محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی و جنبش فتح او تاکيد کرد و گفت گروه چهار (آمريکا، روسيه، اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد) نيز از دولت محمود عباس حمايت می کنند.


کمک مالی آمريکا به دولت فلسطينی


رييس جمهوری آمريکا همچنين از اختصاص کمک ۱۹۰ ميليون دلاری ايالات متحده آمريکا به دولت تشکيلات خودگردان فلسطينی خبر داد.


جرج بوش گفت که با این کمک مالی، به مردم فلسطينی نشان خواهيم داد که تعهد آنها به صلح، کمک های سخاوتمندانه ايالات متحده آمريکا را به دنبال خواهد داشت

جرج بوش اظهار داشت که با اين کمک مالی، «ما به مردم فلسطينی نشان خواهيم داد که تعهد آنها به صلح، کمک های سخاوتمندانه ايالات متحده آمريکا را به دنبال خواهد داشت.»


آقای بوش همچنين گفت که دولت وی، کمک مالی مستقيمی را نيز برای انجام اصلاحات در دستگاه امنيتی تشکيلات خودگردان، در اختيار اين تشکيلات قرار خواهد داد.


جرج بوش در عين حال از اسراييل خواست که که گسترش شهرک های يهودی نشين را متوقف کند و درآمدهای مالياتی فلسطينی ها را به آنها بازگرداند.


تمايل عباس به از سر گيری مذاکرات صلح


محمود عباس رهبر تشکيلات خودگردان فلسطينی در هفته های اخير بارها اعلام کرده است که مايل به از سر گيری مذاکرات با اسراييل است.


کرانه باختری زير رهبری محمود عباس و فتح قرار دارد و نوار غزه تحت کنترل اسماعيل هنيه و حماس. يک ميليون و ۵۰۰ هزار فلسطينی در هر کدام از اين مناطق زندگی می کنند.


محمود عباس پس از آن که در يک درگيری پنج روزه کنترل نوار غزه را در مقابل حمله نيروهای حماس از دست داد در کرانه باختری تلاش می کند، قدرت خود را تثبيت کند.


ايالات متحده اتحاديه اروپا و اسراييل، جنبش حماس را به عنوان يک گروه تروريستی می شناسند. رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه همچنين گفت در نظر دارد پيام قاطعی به حماس بفرستد که از جمله «خشونت را کنار بگذاريد و حق موجوديت اسراييل را به رسميت بشناسيد.»


XS
SM
MD
LG