لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶

همسر مامور سابق اف بی آی به ايران می رود


رابرت لوینسون مامور سابق اف بی آی، در حدود پنج ماه پیش در جزیره کیش ناپدید شده است
رابرت لوینسون مامور سابق اف بی آی، در حدود پنج ماه پیش در جزیره کیش ناپدید شده است

کريستينه لوينسون، همسر رابرت لوينسون مامور سابق اف بی آی که در روز ۸ مارس در جزيره کيش ناپديد شده است، برای يافتن رد پای همسر خود، به ايران می رود.


خانم لوينسون که هشدار وزارت امور خارجه آمريکا برای خودداری از سفر به ايران را ناديده گرفته است، به ايران می رود زيرا می گويد اطمينان دارد که همسرش زنده است.


او به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «مطئن هستم همسرم زنده است زيرا اگر در بيمارستان بستری بود يا کشته شده بود، تا به حال باخبر شده بوديم.»


خانم لوينسون که هفت فرزند دارد، گفته است به اعتقاد وی همسرش همچنان در ايران به سر می برد زيرا نام وی در فهرست هيچ پروازی که ايران را ترک کرده قرار نداشته و پاسپورت او نيز در هيچ فرودگاهی استفاده نشده است.


دولت جمهوری اسلامی می گويد هيچ اطلاعی از ناپديد شدن آقای لوينسون ندارد. با اين حال وزارت امور خارجه آمريکا در مورد ادعای ايران ابراز ترديد می کند.


تام کيسی قائم مقام وزارت امور خارجه آمريکا روز پنج شنبه گفت ادعای دولت جمهوری اسلامی درباره بی اطلاع بودن از موضوع لوينسون، باور کردنی نيست.


به گفته خانم لوينسون، همسر وی با داوود صلاح الدين، آمريکايی فراری که به اتهام کشتن علی اکبر طباطبايی وابسته مطبوعاتی پيشين ايران در واشنگتن، در سال ۱۹۸۰ تحت تعقيب قرار دارد و هم اکنون در ايران زندگی می کند، ملاقات کرده است

اظهارات قاتل آمريکايی ديپلمات ايرانی در باره لوينسون


جزئيات سفر آقای لوينسون به ايران، هنوز مشخص نيست. به گفته خانم لوينسون، همسر وی با داوود صلاح الدين، آمريکايی فراری که به اتهام کشتن علی اکبر طباطبايی وابسته مطبوعاتی پيشين ايران در واشنگتن، در سال ۱۹۸۰ تحت تعقيب قرار دارد و هم اکنون در ايران زندگی می کند، ملاقات کرده است.


به گفته خانم لوينسون، داوود صلاح الدين به وی گفته است که در روز ۸ مارس، با رابرت لوينسون در هتل مريم کيش ملاقات کرده، اما ماموران پليس جمهوری اسلامی آقای صلاح الدين را بازداشت کرده و او را درباره مدارکش مورد پرسش قرار داده اند.


آقای صلاح الدين همچنين گفته است که پس از آنکه ماموران او ساعاتی بعد را آزاد می کنند، به هتل بازمی گردد اما اثری از آقای لوينسون مشاهده نمی کند. اظهارات آقای صلاح الدين به کريستينه لوينسون حاکی از آن است که رابرت لوينسون در آن روز توسط پليس بازداشت شده است.


خانم لوينسون در تلاش دريافت ويزای ايران برای خود و پسر ۲۲ ساله اش است.


درخواست کمک از محمود احمدی نژاد


خانم لوينسون چندی پيش خواستار کمک محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران برای يافتن همسرش شد. او در نامه خود نوشت: «من اطمينان دارم دولت ايران قادر است که از قدرت وتوانائی اش استفاده کرده و مشخص کند که چه اتفاقی برای همسر من افتاده است. من اميدوارم که آنها محل وی را شناسائی نموده و اقدامات لازم را جهت برگرداندن او انجام دهند تا او بتواند نزد خانواده اش بازگردد.»


همسر رابرت لوينسون افزوده است: «در نامه ای که رييس جمهور احمدی نژاد، به ملت آمريکا نوشتند، مرقوم داشته اند: ما همه مستعد برای انجام کارهای نيک و دست ياری به يکديگر دادن هستيم، خصوصا به نيازمندان.» او در ادامه نوشته است: «من محتاج به کمک شما هستم و خانواده ما محتاج به ياری شما هستند.»


به گفته خانم لوينسون، اين تجربه برای وی و فرزندانش چون يک «کابوس» بوده است. وی گفت: «ما از زمانی که رابرت (مامور سابق FBI) ناپديد شده در تاريکی زندگی می کنيم و مايليم که خبری از او به دست بياوريم، او را ببينيم و به او کمک شود تا به خانه برگردد.»


XS
SM
MD
LG